در این نوشته قصد داریم تا راجع به مراحل ثبت برند توضیحات مختصری خدمت شما ارائه دهیم،
با ما همراه باشید و در صورت داشتن هر گونه سوال، با ما تماس بگیرید.
برای ثبت یک برند در دفاتر ملی یا منطقه ای در خواست شما داده می شود که این درخواست یکسری ملزومات باید داشته باشد:
برای اینکه بتوانید برند خود را ثبت کنید باید مراحلی را طی نمایید.
درواقع برند شما ابتدا باید توسط کارشناسان مخصوص و مرتبط با این حوزه بررسی و تایید شود.
در این صورت امکان ثبت برند برای شما به وجود میاید.
در مرحله اول باید نوع مناسب اظهارنامه را برای ثبت برند خود انتخاب کنید.
سپس برای تکمیل آن هر اطلاعاتی که لازم می باشد را در بخش تعیین شده وارد کنید.
اظهارنامه در ثبت برند شما و آینده کسب و کار بسیار تاثیرگذار می باشد.
به همین دلیل تمامی دقت خود را در حین پرکردن فرم به کار بگیرید.
سوالی که امکان دارد برای شما پیش آید این می باشد که اظهارنامه چیست و وجود آن برای ثبت برند چه لزومی دارد؟
اظهارنامه فرمی بسیار پر اهمیت برای ثبت شرکت به شمار می آید؛ زیرا تمامی درخواست های سرمایه گذاران در شرکت در این فرم درج خواهد شد.
همانطور که می دانید بیشتر شرکت ها از چندین سهامدار تشکیل شده اند که طبیعتا هر یک از آن ها داعی حق و حقوق خود نیز می باشند.
به همین دلیل اظهارنامه به عنوان مدرکی فوق العاده ارزشمند به حساب می اید که در زمان های خاص به سهامداران کمک خواهد کرد.
این فرم کاملا رسمی می باشد و دارای ارزش قانونی می باشد.
در مرحله دوم فردی که به عنوان مالک برند به حساب می اید، باید اطلاعات شخصی خود را در بخش مربوطه وارد کند.
در این شرایط تفاوت شخص حقیقی و حقوقی مشخص می شود که بعدا به توضیح نقش آن ها و نوع فعالیت هر یک خواهیم پرداخت.
علاوه بر این در صورت استفاده از وکیل برای پیشبرد کارهای خود می بایست مشخصات او را نیز در بخش تعیین شده وارد کنید.
پس از آنکه مدارک موردنیاز در سامانه را تکمیل کردید، بایستی توسط کارشناسان مربوطه برسی شود.
این کار مدتی طول می کشد و سپس نتیجه اعلام خواهد شد.
در صورتی که بخواهید از نظر کارشناسان اطلاع یابید، باید وارد سامانه شوید و نتیجه ثبت برند خود را چک کنید.
یکی از مواردی که باید اگاه باشید زمانی می باشد که برند مدنظر خود را براساس قوانین تعریف شده انتخاب نمی کنید.
در این صورت با وارد کردن نمونه برند خود در سامانه مالکیت و بررسی کارشناسان، برند شما رد خواهد شد.
اما این تنها مشکلی نخواهد بود که با انتخاب اشتباه برند به وجود می آید.
اگر برند مدنظر شما توسط کارشناسان تایید نشود، از اعتبار شرکت شما در آینده کاسته خواهد شد.
هر چند که برند بعدی دقیقا طبق قوانین مورد تایید سامانه باشد.
پس از آنکه تمامی مدارک و مستندات لازم را برای ثبت برند وارد سامانه کردید، نوبت به پرداخت هزینه میرسد.
در صورتی که شخص حقیقی یا حقوقی باشید، هزینه های تعیین شده با یکدیگر متفاوت هستند.
با ارائه هزینه های موردنیاز برای ثبت برند قادر خواهید بود وارد مرحله بعدی شوید.
شناسه اظهارنامه شرکت پس از تایید برند مدنظر شما، توسط سامانه تحویل داده می شود.
پس از این کار آدرسی در صفحه نمایش داده می شود. سرمایه گذار با امضای فرمی که توسط کارشناسان تایید شده است، تا حدی مراحل لازم را طی می کند.
پس از آن باید مدارک برابر شده با اصل را به آدرس نشان داده شده ارسال کنید.
فراموش نکنید که فیش مدارک نیز به عنوان مکمل آن ها نیاز خواهد بود
اولین نکته اینست که برای ثبت شرکت یا ثبت برند خود گواهی صادر خواهد شد.
زمان اعتبار ثبت برند برای هر دفعه ۱۰ سال می باشد
برای ثبت چند عدد ثبت برند تجاری باید به تعداد آنها اظهارنامه جداگانه داده شود
اجازه اینکه استفاده از علامت تجاری ثبت شده به دیگران در ایران باید به ثبت برسد
تغییر دادن مرتبط با برند رسمیت ندارد اگر اینکه به ثبت رسیده باشد.
علامت یا ثبت برند تجاری اختیاری است و مگر اینکه دولت آنرا اجباری کند.
برند تجاری قابل جابجایی است و باید مطابق مقررات قانون ثبت برند و اختراعات ایران به ثبت برسد.
اگر برای برند تجاری خود می خواهید علامت یا نشانی انتخاب کنید
باید برندی انتخاب کنید که مرتبط با آن نام تجاری باشد. و اگر میخواهید به زبان لاتین باشد باید کارت بازرگانی نیز داشته باشید.
برندهایی که مجوز ثبت برای آنها صادر نمی شود غالبا یکی از ایرادات مذکور در ذیل را در بر دارند:
شخص حقیقی: کپی شناسنامه، کارت ملی،کپی کارت بازرگانی (در صورتی که از حروف لاتین استفاده شده باشد)،
کپی مجوز فعالیت
(جواز تاسیس، پروانه ی بهره برداری، پروانه ی ساخت، جواز کسب یا کارت بازرگانی و یا هر گونه گواهی فعالیت صادره از نهادهای نظارتی و حاکمیتی دولتی)
شخص حقوقی: کپی شناسنامه، کپی کارت ملی،کپی روزنامه ی تاسیس و آخرین تغییرات شرکت
(از آخرین تغییرات شرکت نباید بیش از دو سال گذشته باشد)،
کپی مجوز فعالیت
(جواز تاسیس، پروانه ی بهره برداری ، پروانه ی ساخت، جواز کسب یا کارت بازرگانی و یا هر گونه گواهی فعالیت صادره از نهادهای نظارتی و حاکمیتی دولتی)،
کارت بازرگانی (در صورتی که از حروف لاتین استفاده شده باشد)
نکته: در صورتی که در تصویر علامت یا نام مورد نظر شما جهت ثبت، کلمه یا حروف لاتین استفاده نشده باشد، ارائه ی کارت بازرگانی الزامی نخواهد بود
همانطور که می دانیم اعتبار یک برند بعد از ثبت ۱۰ سال می باشد،
بعد از این ده سال نیاز می باشد که برند تمدید گرد، فرآیند تمدید برند هم شبیه ثبت برند در سامانه می باشد و مدارکی که نیاز می باشد:
اگر می خواهید برند خود را به ثبت جهانی یا به اصطلاح ثبت بین المللی برسانید،
در آغاز باید آن را در کشورمبدا ثبت کنید و سپس از طریق معاهده مادرید آن را به ثبت برسانید تا علاوه بر حفظ برند در کشور خودمان در ۸۵ کشورعضو معاهده مادرید هم مورد حمایت قانونی برخوردار بشوید.
مدارک مورد نیاز برای ثبت شرکت یا ثبت برند:
برای ثبت با مشاوران تکسفیر در ارتیاط باشید:
۰۹۱۲۱۹۸۶۱۷۴
۳۲۴۰۱۷۰۸ ۰۲۶
باید بدانید که ثبت برند جز در برخی از طبقات لزومی نیست.
ولی با ذکر مزایای فوق، مقاومت در برابر انجام آن، قابل درک نمی باشد.
طبقاتی که ثبت برند در آنها نیاز می باشد و بدون آن اجازه فعایت نخواهید داشت:
* مواد غذایی
* دارو
*انواع نوشیدنی ها
*لوازم آریشی و بهداشتی
از موارد فوق قادر هستیم اینطور نتیجه بگیریم که ثبت برند در طبقاتی که تاثیر مستقیم روی بدن انسانها دارد اجباری می باشد.
ثبت نام تجاری وعلامت تجاری به جز هزینه های ابتدایی هیچ هزینه دیگری برای شما نخواهد داشت و حتی معاف از مالیات است.
مدت اعتبار برندهایی که به ثبت می رسند، «۱۰ سال از تاریخ تقدیم اظهارنامه» است و همچنین در پایان این مدت ۱۰ساله، یک مهلت ۶ ماهه برای تمدید برند وجود دارد که مالک برند برای حفظ آن باید حتماً قبل پایان یافتن این مهلت ۶ ماهه، نسبت به تمدید آن اقدام نماید و اگر اقدام به تمدید برند خود در این بازه زمانی ننماید، هر شخصی که متقاضی این برند باشد، می تواند با طی نمودن مراحل پیش گفته، برند فوق را بنام خود ثبت نماید!
این موضوع مهم را در نظر داشته باشید که میتوانید برند خود را برای سالهای طولانی و دهها سال با اقدام به موقع و پرداخت هزینههای مربوطه و برای دورههای متوالی ۱۰ ساله تمدید نمایید و از داشتن برندی با قدمت بالا و حرفهای که داشتن آن آرزوی بسیاری از رقبای شماست لذّت ببرید.
شرایط اخذ کارت بازرگانی شرایط اخذ کارت بازرگانی کارت بازرگانی یک اسناد مهم است که…
مراحل اخذ کارت بازرگانی مراحل اخذ کارت بازرگانی کارت بازرگانی چیست؟ کارت بازرگانی یک مدرک…
مدارک لازم اخذ کارت بازرگانی مدارک لازم اخذ کارت بازرگانی اخذ کارت بازرگانی مدرکی که…
شرایط اخذ کد اقتصادی شرایط اخذ کد اقتصادی کد اقتصادی یک شماره شناسایی منحصر به…
شرایط اخذ جواز تاسیس شرایط اخذ جواز تاسیس اخذ جواز تأسیس یک مدرک رسمی است…
مدارک مورد نیاز جواز تاسیس مدارک مورد نیاز جواز تاسیس جواز تاسیس، مدرکی است که…