اخذ کارت بازرگانی هوشمند
اخذ کارت بازرگانی هوشمند

در این مقاله قصد داریم به مدارک، شرایط، مزایا و مراحل اخذ کارت بازرگانی هوشمند بپردازیم.

آیا در زمینه های تجاری و بازرگانی اشتغال دارید و جزو فعالان اقتصادی هستید؟

آیا قصد دارید برای محصولات و خدمات خود ثبت برند لاتین انجام دهید؟

آیا تصمیم دارید به عنوان یک شخص حقیقی یا حقوقی در گمرک حق العمل کاری انجام دهید؟

آیا می خواهید محصولاتی را در خارج از کشور سفارش دهید و بتوانید آنها را در گمرک ترخیص نمایید؟

آیا قصد دارید به صادرات و واردات کالا به خارج از کشور بپردازید؟

آیا تمایل دارید عضو اتاق بازرگانی شوید؟

آیا به دنبال روشی هستید تا بتوانید جهت دریافت ویزای تجاری اقدام کنید؟

و …

اگر پاسخ شما به هر یک از سوالات بالا مثبت است و قصد دارید هر یک از کارهایی که در بالا ذکر شده را انجام دهید، باید جهت اخذ کارت بازرگانی هوشمند اقدام نمایید.

کارت بازرگانی مجوزی است که برای انجام فعالیتهایی که در بالا ذکر شده صادر می شود و به متقاضی آن که می تواند یک شخص حقیقی (بازرگان یا تاجر) و یا یک شخص حقوقی (شرکت) برای انجام فعالیت های تجاری تعلق می گیرد.

چه افرادی از دریافت کارت بازرگانی معاف هستند؟

  • شرکت های تعاونی مرزنشینان
  • ملوان هایی که ایرانی هستند و در حال رفت و آمد در سواحل ایران می باشند.
  • افراد مرزنشین که به انجام فعالیت های تجاری می پردازند و در اصطلاح پیله وران نامیده می شوند.
  • کارگران ایرانی که دارای کارنامه از سوی اداره ی کار هستند و در خارج از کشور اشتغال دارند.

شرایط اخذ کارت بازرگانی چیست؟

  1. سن شخص متقاضی حداقل ۲۳ سال
  2. دارا بودن کارت معافیت یا کارت پایان خدمت سربازی
  3. عدم سو سابقه کیفری
  4. مکانی برای فعالیت تجاری
  5. عدم اشتغال در ادارات دولتی
  6. حسن اعتبار حساب بانکی
  7. حداقل ۳ سال فعالیت در زمینه تجاری

اخذ کارت بازرگانی هوشمند

مدارک اخذ کارت بازرگانی چیست؟

  • عکس ۱ قطعه، فتوکپی مدارک هویتی (کارت ملی و شناسنامه)، فتوکپی کارت پایان خدمت سربازی، تصویر امضا، فتوکپی آخرین مدرک تحصیلی، نشانی منزل، شماره تماس، شماره ی موبایل، آدرس پست الکترونیکی (ایمیل) توسط مدیرعامل شرکت ارائه شود.
  • اعضای هیئت مدیره شرکت فتوکپی مدارک شناسایی (کارت ملی و شناسنامه) خود را ارائه دهند.
  • اجاره نامه یا سند مالکیت مکان فعالیت شرکت ارائه گردد.
  • فتوکپی برگه ی کد اقتصادی شرکت ارائه شود.
  • در شش ماهه ی دوم سال که دفاتر پلمپ می شوند، تصویر برگه ی دفاتر پلمپ در این بازه ی زمانی ارائه گردد.
  • هر شرکتی از ابتدای زمان تاسیس، آگهی ثبت شرکت و آگهی کلیه ی تغییرات شرکت را باید در روزنامه رسمی کشور چاپ نماید. از زمان ثبت شرکت تا زمان اخذ کارت بازرگانی کلیه ی روزنامه رسمی ها ارائه گردد.
  • تصویری از مهر و برگه ی چک شرکت ارائه شود.

مراحل اخذ کارت بازرگانی هوشمند:

به سایت cscs.chambertrust.ir که آدرس سامانه یکپارچه کارت بازرگانی هوشمند است مراجعه نمایید.

در سامانه ثبت نام نمایید و بخش ثبت درخواست صدور کارت عضویت/ بازرگانی را تکمیل کنید.

مشخصات درخواست کننده کارت بازرگانی (شخص حقیقی یا حقوقی) را پر نمایید.

سایر اطلاعات درخواست شده توسط سامانه شامل مشخصات هیئت مدیره، نشانی شرکت، رشته فعالیت شرکت و … را کامل کنید.

مدارک درخواست شده توسط سامانه را بصورت اسکن شده آپلود نمایید.

مبالغ فیش های پرداختی را واریز نمایید.

پس از انجام کلیه ی مراحل فوق کارت بازرگانی هوشمند از سمت اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی استان مربوطه به نام متقاضی کارت بازرگانی صادر می شود.

مدت زمان اعتبار کارت بازرگانی هوشمند:

کارت بازرگانی هوشمند به مدت یکسال دارای اعتبار است.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

Want to join the discussion?
Feel free to contribute!

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شما می‌توانید از این دستورات HTML استفاده کنید: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>