خدمات ثبتی

مراحل تمدید ثبت شرکت



مراحل تمدید ثبت شرکت

مراحل تمدید ثبت شرکت را با تک سفیر انجام دهید.

تمدید رتبه پیمانکاری:

مراحل تمدید ثبت شرکت تمدید شامل کسانی می شود که رتبه پیمانکاری برای شرکت هایی که شرایط ارتقا رتبه خود را دارا نمی باشند.
در کل شرکت ها توانایی این را دارند که قبل از مدت زمان انقضا اعتبار رتبه بندی خود در صورتی که نمی توانند ارتقا پایه بدهند،
نسبت به تمدید رتبه پیمانکاری خود اقدام کنند تا قبل از تمام شدن اعتیار رتبه حاضر خود را مجددا بگیرند.

آگاه باشید که تمدید رتبه پیمانکاری با توجه به دو مورد آیین نامه ها و وحدت رویه های فعلی صورت می گیرد.
شرکتها نباید شرایط و مراحلی که  ۴ سال قبل صورت گرفته است را با حال حاضر مقایسه کنند،
به این دلیل که این آیین نامه ها و ظرفیت ها حداقل امتیازاتی که برای زتبه های عالی نیاز است
و همراه در حال بروز رسانی بوده و متفاوت از گذشته ها است.

شرایط مراحل تمدید ثبت شرکت رتبه های پیمانکاری:

برای تمدید رتبه های پیمانکاری (ثبت شرکت) تعدادی شرط وجود دارد.
مثلا اگر شرکت متقاضی که مدتی دارای اعتبار بده باشد و فعال باشد و دارای چند پروزه انجام شده باشد که مربوط به تخصص خودش باشد
تمدید رتبه پیمانکاری آن به مراتب راحت تر است و می تواند با همان نفرات فعلی اقدام به تمدید رتبه پیمانکاری خود بکند.

اما اگر موضوع برعکس باشد ، شرایط تمدید با همان نفرات قبلی برای آن انجام نمی شود و باید افراد امتیاز آور جدید معرفی کرد.

این به این معنا است که سازمان برنامه  کشور به شرکت هایی که رتبه پیمانکاری داده باشد،
ولی آن شرکت ها به هردلیلی از امتیاز آن استفاده نکرده اند و برخورد تسهیل کننده ای در جهت تمدید رتبه پیمانکاری نخواهد داشت.

اگاه باشید که لزوما در طول مدت اعتبار رتبه فعلی، در صورتی که  قراردادی بسته شود،
حتما مشخصات آن را در سامانه ساجات بنویسید تا درانتهای مدت اعتبار رتبه ،ایراداتی یرای اثبات فعال بودن شرکت خود نداشته باشید،
قوانین فعلی حداکثر سه ماه به شما جهت ثبت مشخصات قرارداد ها
در ساجات زمان داده است و این مدت زمان به هیچ وجه تغییر نمی یابد.

توجه داشته باشید که رعایت نکاتی که در ادامه گفته می شود، اهمیت بسیاری دارد؛

  • نام سهامدارانی که در جلسه حضور دارند و صورتجلسه را امضا می کنند، به طور کامل ثبت شود.
  • قانون ۹۹ تجارت را به طور کامل رعایت کنید، این ماده قانونی در رابطه با تشریفات دعوت است.
  • تنها سه روز فرصت دارید، صورتجلسه ای که اعضای شرکت آن را امضا کرده اند را به اداره ثبت پست کنید.
  • ثبت بارکد پستی در سامانه اداره ثبت را فراموش نکنید.
  • جلساتی که برای تمدید شرکت سهامی خاص برگزار می شود باید در چهار ماه ابتدایی سال مالی باشد.
  • در صورتی که قصد دارید غیر از چهار ماه ابتدایی سال جلسه ای را تشکیل دهید، باید جلسه مجمع عمومی فوق العاده داشته باشید.

رعایت این نکات باعث می شود که ثبت تمدید شرکت برای شما
به سادگی انجام شود و این موضوع از اهمیت زیادی بر خوردار است.

اعتبار گواهی های صادر شده چقدر است؟

گواهی رتبه های پیمانکاری و مشاور بعد از دو سال پایان می یابد.
بعد از تمام شدن گواهی رتبه اگر شرکت دارای شرایط تمدید و ارتقا رتبه بندی پیمانکاری و مشاور بود،
می تواند برای تمدید ثبت شرکت درخواست دهد.

گواهی رتبه پیمانکاران و مشاوران در چه صورتی به تمدید می رسد؟

اولا نوع شرکت شما دچار تغییر نشده باشد.
شرکت  رد دوسال گذشته راکد نبوده باشد یعنی پروژه یی در دست داشته باشد از یک الی دو سال اخیر.

بیشتر از نصف اعضای امتیاز آور شرکت تغیر نکرده باشند.
اگر یک یا چند نفر از اعضا تغییر کرده باشند؛ اعضای جدید حتماً باید دارای سابقه تجربی مشابه باشند،
یعنی قبلاً از اعضای امتیازآور شرکت دیگری بوده باشند و حداقل در اجرای دو پروژه مشارکت کرده باشند.

باتوجه به شرایطی که برای شما ذکر کردیم ،گواهی تمدید ثبت شرکت انجام خواهد شد.

البته این را هم بدانید که اگر شرکت نسبت به قبل دارای پیشرفت باشد می تواند برای ارتقای رتبه درخواست دهد.
به عنوان مثال اگر میزان سرمایه شرکت یا تعداد افراد امتیازآور شرکت افزایش پیدا کرده باشد،
یا  اینکه ارزش ریالی پروژه های انجام شده در شرکت عدد بالایی باشد؛ رتبه شرکت ارتقا خواهد یافت.

مدارک لازم برای ثبت صورت‌جلسه رسمی تمدید هیئت مدیره و بازرسین

  • فهرست آخرین سهام‌داران شرکت
  • روزنامه تأسیس و یا ثبت تغییرات شرکت
  • کپی آخرین مدرک تحصیلی اعضای هیئت مدیره و بازرسین جدید
  • کپی برابر اصل شناسنامه و کارت ملّی تمام اعضای هیئت مدیره و بازرسین جدید
  • کارت پایان خدمت و گواهی عدم سوء‌پیشینه اعضای هیئت مدیره و بازرسین جدید
  • صورت‌جلسه رسمی تعویض یا تمدید هیئت مدیره که به تأیید تمام اعضای حاضر در جلسه رسیده باشد.




تمدید مدیران و بازرسین

توجه داشته باشید که اطلاع از مراحل انجام یک کار به شما کمک می کند که با آگاهی بیشتری آن را انجام دهید و به همین منظور در ادامه مراحل تمدید یک شرکت را شرح خواهیم داد؛

در ابتدا باید صورتجلسه مجمع عمومی عادی با این موضوع در جلسه شرکت نوشته شود.

صورت جلسه نوشته شده را اعضای هیئت مدیره و بازرسان باید امضا کنند.

در مرحله باید به سامانه اداره ثبت وارد شوید و اطلاعات خواسته شده را وارد کنید.

بعد از وارد کردن اطلاعات باید مدارک لازم را به همراه همین صورتجلسه بارگذاری کنید.

در مرحله بعدی باید صورتجلسه تمدید مدیران و بازرسین را به همراه رسید پذیرش سایت در پاکت زرد رنگ مخصوص تغییرات گذاشته و به اداره پست تحویل دهند.

در مرحله بعدی باید منتظر بمانید که کارشناس اداره ثبت مدارک و درخواست شما را تائید کند.

بعد از تایید مدارک ارسالی یک پیامک برای شما ارسال می شود مبنی بر تایید صورتجلسات ارسالی.

مراجعه شما به اداره ثبت و امضا ذیل دفاتر و پرداخت هزینه ها و دریافت آگهی ثبت تغییرات شرکت

مراجعه به وب سایت روزنامه رسمی کشور و پرداخت هزینه درج آگهی در روزنامه رسمی

در صورتی که درخواست شما تائید نشده باشد، ایراد وارد شده را برطرف کرده و سپس مراحل را تکرار می کنید.

تبریک می گوییم! در نهایت شاهد این هستم که تمدید شرکت سهامی خاص شما با موفقیت ثبت شده است.


با تکسفیر تماس بگیرید تا مشاوره های لازم به شما داده شود.

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 1 میانگین: 5]
مدیر سایت

Recent Posts

شرایط اخذ کارت بازرگانی

شرایط اخذ کارت بازرگانی شرایط اخذ کارت بازرگانی کارت بازرگانی یک اسناد مهم است که…

2 روز ago

مراحل اخذ کارت بازرگانی

مراحل اخذ کارت بازرگانی مراحل اخذ کارت بازرگانی کارت بازرگانی چیست؟ کارت بازرگانی یک مدرک…

3 روز ago

مدارک لازم اخذ کارت بازرگانی

مدارک لازم اخذ کارت بازرگانی مدارک لازم اخذ کارت بازرگانی اخذ کارت بازرگانی مدرکی که…

4 روز ago

شرایط اخذ کد اقتصادی

شرایط اخذ کد اقتصادی شرایط اخذ کد اقتصادی کد اقتصادی یک شماره شناسایی منحصر به‌…

5 روز ago

شرایط اخذ جواز تاسیس

شرایط اخذ جواز تاسیس شرایط اخذ جواز تاسیس اخذ جواز تأسیس یک مدرک رسمی است…

1 هفته ago

مدارک مورد نیاز جواز تاسیس

مدارک مورد نیاز جواز تاسیس جواز تاسیس، مدرکی است که به یک شرکت یا کسب…

1 هفته ago