ثبت تغییرات شرکت




ثبت تغییرات شرکت در تکسفیر



ثبت تغییرات شرکت

ثبت تغییرات چیست؟

تغییرات شرکت ، همه ی تصمیمات و تغیراتی که به ضرورت در جلسات هیئت مدیره و مجمع عمومی فوق العاده و یا عادی صورت میگیرد را شامل میشود.

بعضی از این تغییرات در دست مجمع عمومی فوق العاده است و فقط آنها میتوانند تغییر ایجاد کنند مثل تغییر در همه ی موارد اساسنامه  و بعضی دیگر از این تغییرات به مجمع عمومی عادی  وابسته اند.
جهت ثبت تغییرات شرکت باید صورتجلسه ای تنظیم شود و همه ی اعضای شرکت آنرا امضا کنند.
شرکت هایی که ثبتشان با مجوز صورت گرفته باید به نهاد های مختلف گروهی مراجعه کنند و مجوز اخذ کنند و همچنین صورتجلسات شرکت را نیز هنگام اخذ مجوز ارائه دهند سپس صورتجلسات تایید شده را همراه با مدارک و مجوز تسلم اداره ثبت شرکت ها کنند.

برای ثبت تغییرات به طور همزمان باید برای هر تغییر صورتجلسه ای تنظیم گردد و برای هر کدام پذیرش دریافت شود.
لازم به ذکر می باشد که متن صورتجلسات باید تایپی و موضوع آنها با نوع و زمینه ی شرکت مرتبط باشند.

موسسه ی ثبتی و حقوقی تکسفیر ارائه کننده ی اخذ کارت بازرگانی و مالکیت صنعتی می باشد.

طراحی سایت در کرج

چه تغییراتی در شرکت ها ضروری می باشد؟(طبق ماده ی ۲۰۰ قانون تجارت)

  • تغییرات اساسنامه
  • تمدید تاریخ و مدت شرکت اگرعلاوه بر مدت تعیین شده باشد
  • منحل شدن شرکتی
  • تغییر در نام شرکت
  • خارج شدن بعضی از شرکا از شرکت یا تبدیل شرکا و تعیین کردن کیفیت تفریغ حساب
  • تغییر مدیران شرکت(طبق ماده ی ۵۸ قانون تجارت و در ماده ی نهم نظامنامه قانون تجارت)

اگر قصد ثبت شرکت در کرج و یا نقاط دیگری از کشور را دارید (اعم از شرکت سهامی خاص سهامی عام و …) می توانید از اولین مرحله تا آخرین مرحله ی تاسیس و ثبت شرکت خود را با خیال آسوده به موسسه ی  ثبتی و حقوقی از جمله ثبت شرکت تکسفیر بسپارید.کارشناسان مجرب و وکلای حرفه ای تکسفیر با سال ها سابقه ی درخشان در زمینه ی ثبت و مسائل حقوقی می توانند راهنمای خوبی برای شما باشند تا ثبت شرکتی آسان و سریع را تجربه نمایید.

کارشناسان تکسفیر می توانند در زمینه ی ثبت برند در کرج و خرید و فروش شرکت هم همراه شما باشند.

انواع ثبت تغییرات شرکت عبارتند از:

  • ایجاد شعبه
  • انحلال شرکت
  • نقل و انتقال سهام
  • تغییر آدرس شرکت
  • افزایش سرمایه شرکت
  • کاهش سرمایه شرکت
  • تعیین یا تمدید بازرسان
  • تغییر دارندگان حق امضا
  • تعیین سمت هیات مدیره
  • اصلاح مواد اساسنامه شرکت
  • تعیین یا تمدید اعضای هیات مدیره
  • تغییر،اضافه یا کاهش موضوع شرکت

وظایف مجمع عمومی فوق العاده به شرح زیر می باشد:

-انحلال شرکت
-ایجاد سهام ممتازه
-ارائه کپی اساسنامه شرکت
-موافقت با صدور اوراق قرضه
-افزایش و کاهش سرمایه شرکت
-ارائه اسامی شرکا با میزان سهامشان
-وارد شدن شریک و یا شرکا جدید به شرکت
-تنظیم اساسنامه و تغییر در مفاد اساسنامه مانند تغییر در نام شرکت، موضوع شرکت و غیره.
-تعیین بازرسان و تغییر در تعداد مدیران و میزان خدمت آن ها
مدارک مورد نیاز برای ثبت تغییرات شرکت به شرح زیر است
-کپی و اصل مدارک شناسایی مانند شناسنامه و کارت ملی کلیه ی شرکای جدید.
-اصل مدارک شناسایی افرادی که خارج می گردند.
-ارائه کپی روزنامه رسمی با توجه به آخرین تغییرات هیئت مدیره و شرکت

ثبت تغییرات شرکت توسط چه کسانی انجام می شود؟

ثبت تغییرات شرکت در اغلب موارد بستگی به نوع تغییر و ساختار حقوقی شرکت دارد. در زیر لیستی از افراد و نهادهایی که معمولاً در ثبت تغییرات شرکت دخالت دارند آورده شده است:

۱٫ رئیس جمهور یا مقامات دولتی: در برخی کشورها، تغییرات مهمی مانند تغییرات در نوع شرکت، مالکیت، سرمایه اولیه، یا تغییر در ساختار حقوقی شرکت نیازمند تأیید و اجازه دولتی هستند. در این صورت، ثبت تغییرات با همکاری رئیس جمهور یا مقامات دولتی انجام می‌شود.

۲٫ مدیران و شرکا: اعضای موسسه یا شرکای شرکت معمولاً مسئولیت ثبت تغییرات شرکت را بر عهده دارند. آنها برای ثبت تغییرات، مانند تغییرات در مجمع عمومی، تغییرات در سهام، مدیران، آدرس دفتر مرکزی و غیره، مدارک مربوطه را تهیه کرده و به روز رسانی های قانونی را انجام می‌دهند.

۳٫ دفتر ثبت تجارت: در بسیاری از کشورها، وجود یک دفتر ثبت تجارت یا اداره ثبت‌سنجی الزامی است. در اینجا تغییرات شرکت ، مانند تغییر نام، آدرس، مدیران، نوع و ساختار شرکت و سایر تغییرات به طور رسمی ثبت می‌شود. این دفتر اطلاعات رسمی را ثبت کرده و مدارک موردنیاز برای تأیید ثبت تغییرات را دریافت می‌کند.

۴٫ وکیل یا حسابدار: شرکت‌ها ممکن است کمک حقوقی یا حسابداری از وکیلان یا حسابداران حرفه‌ای برای ثبت تغییرات خود دریافت کنند. این افراد ممکن است مدرک‌ها را تهیه کنند، فرم‌ها را پر کنند و فرآیند ثبت تغییرات را در نام شرکت انجام دهند.

طراحی سایت در کرج

ثبت تغییرات شرکت بصورت اینترنتی چگونه است؟

  • ابتدا وارد سامانه ی مربوط به تنظیم صورتجلسات شوید.
  • واحد ثبتی و استانخود را انتخاب کنید.
  • قسمت اطلاعات شرکت را تکمیل کنید.
  • شناسه ی ملی مربوط به شرکت را وارد کنید
  • اگر شرکت شناسه ی ملی ندارد میتوانید شماره ی ثبت موجود درصورتجلسه تأسیس و اساسنامه شرکت را وارد کنید. _ نوع شرکتتان را انتخاب کنید( سهامی عام،تضامنی …)
  • نوع صورتجلسه را تعیین کنید که مربوط به کدام مجمع است( مجمع عمومی عادی، فوق العاده و …)
  • تعداد اعضای حاضر درجلسه را مشخص کنید







هزینه ثبت تغییرات

هزینه ای که بابت ثبت تغییرات شرکت پرداخت میکنید با توجه به تعداد صورتجلسات و میزان حجم متن آگهی تغییرات که باید در روزنامه رسمی چاپ گردد متفاوت می باشد.

هزینه تغییرات شرکت به دو عامل ذیل بستگی دارد:

  1. روزنامه رسمی
  2. نوع تغییرات شرکت که تعداد صورتجلسات را تعیین می کند

۱- نوع ثبت تغییرات شرکت تعیین کننده تعداد صورتجسلات شرکت است.
تنظیم هر صورتجلسه و ثبت آن در سامانه و پیگیری تا حصول پیش نویس آگهی تغییرات، معمولا هزینه ای بین ۳۵۰ الی ۵۰۰ هزار تومان حدودی می باشد که این نوسان به دلیل تفاوت در نواع تنظیم صورتجلسات است

اما میانگین آن ۴۵۰ هزار تومان برای هر صورتجلسه می باشد که ما هم همین قیمت را برای هر صورتجلسه در نظر گرفته ایم.
اما تشخیص تعداد صورتجلسات کمی تخصصی می باشد اما با ذکر چند مثال بخش عمده تغییرات و نوع صورتجلسات را متوجه خواهید شد.

مراحل ثبت تغییرات شرکت

۱٫ تهیه مدارک مورد نیاز: ابتدا باید مدارک مورد نیاز برای تغییرات مورد نظرتان را تهیه کنید؛ مانند اسناد مالی، اسناد مربوط به اعضای هیئت مدیره، صورتجلسات، یا هر مدرک دیگری که با تغییرات مرتبط است.

۲٫ تهیه و امضای فرم‌های مربوطه: بسته به نوع تغییرات، شما باید فرم‌های مربوطه را تهیه و امضاء نمایید. این فرم‌ها ممکن است شامل فرم تغییرات اساسنامه، فرم تغییرات هیئت مدیره و… باشند.

۳٫ پرداخت هزینه‌های ثبتی: ثبت تغییرات ممکن است نیاز به پرداخت هزینه‌های مربوطه داشته باشد. شما باید هزینه‌های ثبتی را پرداخت کرده و رسید آن را نگهداری کنید.

۴٫ ارسال مدارک به دفتر ثبت شرکت‌ها: پس از تهیه و امضای مدارک موردنیاز و پرداخت هزینه‌های ثبتی، شما باید مدارک را به دفتر ثبت شرکت‌ها یا واحد مربوطه ارسال کنید.

۵٫ بررسی و تایید: مدارک شما توسط مقامات مربوطه بررسی و تایید می‌شود. در صورت لزوم، ممکن است با شما برای اصلاح یا تکمیل مدارک تماس گرفته شود.

۶٫ ثبت رسمی: پس از بررسی و تایید نهایی، تغییرات شما به طور رسمی ثبت می‌شود و شما گواهی‌نامه یا سندی را که نشان‌دهنده تغییرات است دریافت خواهید کرد.

همچنین اگر قصد دارید تغییرات خاصی را ایجاد کنید، توجه داشته باشید که ممکن است مراحل یا مدارک موردنیاز متفاوت باشد.

مدت زمان لازم برای ثبت تغییرات شرکت چقدر است ؟

پس از اینکه صورت جلسه مربوط به تغییرات شرکت در در سامانه ثبت شد ، برای پذیرش نهایی به مدت ۳ روز فرصت دارید تا مدارک را به اداره پست تحویل دهید .

در این صورت اگر تمامی مراحل مورد نظر بدون اتلاف وقت صورت گیرد ، ثبت تغییرات شرکت در مدت ۱۰ روز امکان پذیر می باشد .


  • صورتجلسه ی تغییرات ارائه شود.
  • میزان سرمایه ثبتی شرکت مشخص گردد.
  • نام کامل، شماره ثبت و شناسه ملی شرکت ارائه گردد.
  • لیست سهامداران و دارندگان سهم الشراکه شرکت و میزان سهام آنها ارائه شود.
  • کپی آگهی تاسیس و آخرین موارد تغییرات شرکت ارائه شود.
  • کپی کارت پایان خدمت یا کارت معافیت از خدمت اعضای جدید ارائه گردد.
  • در صورتیکه تغییرات در مورد نقل و انتقال سهام باشد، ارائه ی برگه ی دارایی مورد نیاز می باشد.
  • ارائه ی فتوکپی شرکت نامه برای شرکتهای از نوع مسئولیت محدود لازم است.
  • ارائه ی فتوکپی اظهارنامه برای شرکتهای از نوع سهامی خاص لازم می باشد.
  • ارائه ی فتوکپی اقرارنامه برای موسسات غیرتجاری لازم می باشد.
  • همچنینشایان ذکر می باشد که در صورتی که شرکت منحل شده باشد ، تمامی شرکا باید حضور داشته باشند .
  • اعضای هئیت مدیره و سهامداران شرکت کپی مدارک هویتی شامل کارت ملی و شناسنامه را ارائه کند.