اخذ کد اقتصادی استعلام آن و دریافت سریع

اخذ کد اقتصادی یکی از واجبات برای هر کسب و کاری است. تمامی کارآفرینان باید دریافت سریع کد اقتصادی را در الویت کارهای خود قرار دهند. صدور شماره اقتصادی که در بین عموم به کد اقتصادی مشهور است، پس از گذراندن مراحلی که از جانب اداره دارایی استان ها و شهرستان ها برای افراد حقیقی و یا شرکت ها تعیین شده است، انجام می شود. هر شرکتی به یک شماره اقتصادی نیاز دارد. با استفاده از این شناسه فعالیت‌های مالی یک شرکت (خدماتی یا خرید و فروش) را که در قراردادها و فاکتورها ثبت می‌شود، مشخص می‌ شود.

اخذ کد اقتصادی

کد اقتصادی چیست؟ ممکن است در آستانه شروع کسب و کاری باشید و به کد اقتصادی برخورد کنید. کد اقتصادی در واقع شماره ای  است که 12 رقم دارد. این کد به اشخاص حقیقی و حقوقی توسط امور مالیاتی کشور داده می شود تا بتوانند فعالیت های مالی کسب و کارها را رصد کنند و برای انجام امور مالیاتی مورد استفاده قرار کی گیرد. همه کسب و کارها ملزم به دریافت کد اقتصادی هستند.

داشتن کد اقتصادی برای همه واحد های تجاری و تولیدی و خدماتی و بازرگانی ضرورت دارد. با داشتن این کد و دریافت آن از سازمان امور مالیاتی، این اجازه را دارند که به صورت رسمی و قانونی فعالیت نمایند. سازمان امورمالیاتی از طریق صدور کد اقتصادی برا همه کسب و کارها از هر صنفی، می تواند درآمدهای شرکت ها کنترل کنند تا مانع از فرار مالیاتی شوند.

مراحل ثبت‌نام کد اقتصادی

در ابتدا باید وارد درگاه ملی مجوزها شوید. سپس باید مشخص کنید که پروانه کسب شما حقیقی است و یا حقوقی. گام بعدی این است که باید شماره موبایل خود را وارد کنید تا از طریق ارسال کد احراز هویت شوید. در صورتی که این پروسه را به درستی طی کرده باشید می توانید در بخش کاربری مشخصات خود را مشاهده کنید. سپس فرمی که برای شما نمایش داده می شود را تکمیل کنید با اطلاعات درخواستی درست، و روی بررسی کد پستی کلیک نمایید.

اگر مراحل شرح داده شده در این قیمت را به درستی انجام داده باشید می توانید در کارپوشه خود وضعیت درخواست خود را مشاهده کنید.

پس از اینکه به صدور مجوز تغییر وضعیت پیدا کرد؛ این امکان برای شما ایجاد میشود تا کارتابل شخصی خود در سامانه نوین اصناف فایل پروانه کسب خود را مشاهده و به صورت پی دی اف دانلود نمایید.

پوزش می‌طلبم که متن خیلی خلاصه شده بود. اینبار متن را به طور کامل‌تر و با نگارش و جملات جدید بازنویسی می‌کنم. توجه داشته باشید که متن جدید کاملاً متفاوت با متن قبلی خواهد بود:

افرادی که ملزم به دریافت کد اقتصادی هستند

  • هر شخص حقوقی که در زمینه تولید، توزیع انواع کالا، مونتاژ و خدمات کار می کنند.
  • تمامی افراد حقیقی در بخش های تولیدی، توزیع کالا، مونتاژ و خدمات کار می کنند و دارای انواع مجوز کسب ‌وکار از مراجع مربوطه هستند یا محلی برای فعالیت تجاری دارند.
  • کلیه اشخاص که مشمول بندهای ۱-۲-۴ ماده ۲ قانون مالیات‌های مستقیم اسفند ماه ۶۶ هستند.
  • شعب و ادارات وابسته به اشخاص مذکور در بندهای ۳ و ۱ الف این دستور‌العمل در تهران و سایر شهرستان‌ها موظف به استفاده از کد اقتصادی اختصاصی وزارتخانه‌ها، مؤسسات و نهادهای مربوطه هستند.
  • مجوز کسب‌ وکار از مراجع ذی‌ صلاح شامل تمامی مجوزهای کسب و کار صادره از اتاق بازرگانی و صنایع و معادن، اتحادیه ‌های صنفی، وزارتخانه ‌ها و سایر مراجع ذی ‌صلاح می‌ باشد.

چه کسانی باید کد اقتصادی بگیرند؟

اخذ کد افتصادی برای تمامی کسانی که صاحب شرکت هستند و یا صاحب هر نوع کسب و کاری هستند ضروری است. البته ناگفته نماند که قبل از اقدام به دریافت شماره اقتصادی بایستی در صورت لزوم مجوزهای لازم مانند جواز کسب را دریافت کنید. ثبت شرکت و کارت بازرگانی برای تمامی افرادی که به امور تجاری و بازرگانی مشغول هستند ضروری است. بنابراین، واحدهای مرتبط وزارت امور اقتصادی و دارایی مطابق با قوانین اقدام می‌کنند.

بد نیست بدانید که کدهای اقتصادی متشکل از 12 عدد می باشد و از آن برای بهبود سیستم مالیاتی استفاده می شود. مراحل دریافت کد جدید را در ادامه توضیح داده ایم با ما در ادامه مقاله همراه باشید.

کاربرد اخذ کد اقتصادی چیست

اصلی ترین و مهمترین کاربرد کد اقتصادی برای صدور فاکتورهای رسمی و معتبر، ایجاد امکان برای شرکت در مناقصات و مزایدات دولتی و خصوصی و همچنین باز کردن حساب‌های بانکی تجاری می باشد. برای این که بتوانید برای کسب و کار خود کد اقتصادی دریافت کنید،باید در سامانه سازمان امور مالیاتی ثبت نام کنید و مدارک و مستندات لازم و درخواست شده را ارائه دهید.

اخذ کد اقتصادی
اخذ کد اقتصادی

اخذ کد اقتصادی اشخاص حقیقی

همانطور که گفته شده کاربرد کد اقتصادی اشخاص حقیقی به شماره ای است که برای افرادی که در زمینه های تجاری و اقتصادی فعالیت می کنند داده می شود. افراد حقیقی کسانی هستند به عنوان یک شخص هستند و نه یک شرکت. مثل صاحبان مشاغل، فروشگاه ها، کارگاه ها و دفاتر خدماتی.

برای اهداف مختلفی کد اقتصادی اشخاص حقیقی صادر می شود. یکی از آن دلایل صدور فاکتور رسمی است. همچنین افراد برای اینکه بتوانند در مناقصات و مزایدات نیز شرکت کنند، به کد اقتصادی نیاز دارند.

کد اقتصادی اشخاص حقیقی برای اهداف مختلفی ضروری است، از جمله صدور فاکتور رسمی، شرکت در مناقصات و مزایدات، تنظیم قراردادهای قانونی و همچنین استفاده از مزایای بانکی و مالیاتی. برای دریافت این کد، اشخاص حقیقی باید مدارکی نظیر کارت ملی، شناسنامه، گواهی فعالیت شغلی و مجوزهای مربوطه را به سازمان امور مالیاتی ارائه داده و پس از طی مراحل ثبت‌نام، کد اقتصادی خود را دریافت کنند.

کد اقتصادی موجب شفافیت فعالیت های اقتصادی می شود و سازمان امور مالیاتی با استفاده از آن بهتر بتواند تراکنش ها و درآمدهای مالیاتی افراد را مدیریت کند. به این گونه از بروز تخلفات مالیاتی جلوگیری می کند.

کد اقتصادی شرکت ها و یا اشخاص حقوقی

شرکت ها نیز دارا ی کد اقتصادی هستند که دارای 12 رقم است. همان طور که از نام آن مشخص است این کد برای شرکت ها و موسساتی است که به عنوان شخص حقیقی فعالیت میکنند. داشتن کد اقتصادی نه تها برای شرکت ها ضرورت دارد بلکه باعث می شود اعتبار و شفافیت آن ها در معاملات افزایش یابد.

از طریق کد اقتصادی، امکان صادر کردن فاکتور رسمی برای شرکت ها امکان پذیر می شود. همچنین می توانند در مناقصات و مزایدات رسمی شرکت کنند و قرردادهای معتبر امضا کنند. همچنین می توانند از خدمات بانکی خاص مانند افتتاح حساب تجاری نیز بهره ببرند. برای اخذ کد اقتصادی شرکت ها باید در مرحله اول ثبت نام خود را در سامانه سازمان امور مالیاتی انجام دهند. سپس مدارک مورد نیاز درخواستی از جمله مدارک ثبت شرکت، اساسنامه، روزنامه رسمی و مشخصات اعضای هیئت مدیره را ارائه دهند.

با استفاده از کد اقتصادی سازمان امور مالیاتی این امکان را دارد که فعالیت های مالی شرکت ها را نظارت کند و به کنترل و مدیریت بهتر مالیات‌ها بپردازد. این فرآیند در کاهش تخلفات مالیاتی و افزایش شفافیت فعالیت‌های اقتصادی بسیار کمک کننده است.

همانطور که گفته شد اخذ کد اقتصادی برای اشخاص حقیقی و حقوقی از اهمیت بالایی برخوردار است زیرا این کد به‌عنوان شناسنامه‌ی مالیاتی و هویتی افراد و شرکت‌ها عمل می‌کند و شرایط لازم را برای فعالیت‌های اقتصادی رسمی و قانونی فراهم می‌ کند.

مدت زمان مورد نیاز برای دریافت کد اقتصادی

زمانی که طول می کشد برای اخذ کد اقتصادی که از مرحله پیش ثبت نام در سایت اداره مالیات شروع می شود و تا تایید اطلاعات مودی ادامه دارد، به طور تقریبی 3 تا 5 روز می باشد. برای دریافت کد اقتصادی سریع و فوری در هر کسب و کاری که فعالیت می کنید، می توانید با کارشناسان موسسه محک تماس بگیرید. ما در حوزه ثبتی و حقوقی تخصص داریم و در رسیع ترین زمان می توانیم ثبت نام کد اقتصادی را برای شما انجام دهیم.

جریمه‌ی تخلفات کد اقتصادی

برخی افراد کسب‌وکاری را راه‌اندازی می‌کنند اما کد اقتصادی دریافت نمی‌کنند. با این وجود، باید توجه داشت که در چنین مواردی، وزارت امور اقتصادی و دارایی و نهادهای مرتبط از ارائه هرگونه تسهیلات به این افراد خودداری می‌کنند. عدم صدور صورت‌حساب یا درج نکردن کد اقتصادی و همچنین عدم رعایت این دستورالعمل، علاوه بر عدم اعتبار دفاتر مالیاتی، می‌تواند مشمول جریمه‌های زیر شود:

– جریمه‌ای برابر با دو برابر مبلغ معامله برای اولین بار؛

– تعطیلی محل کسب یا توقف فعالیت به مدت سه ماه برای دومین بار؛

– حبس تعزیری از سه تا شش ماه برای افراد متخلف در سومین بار و برای اشخاص حقوقی، مدیر یا مدیران مسئول مربوطه.

جریمه استفاده از کد اقتصادی دیگران

طبق تبصره ۱ ماده ۱۶۹ مکرر قانون مالیات‌های مستقیم، افرادی که از کد اقتصادی دیگران استفاده می‌کنند، نسبت به مالیات بر درآمد و جریمه‌های موضوع این ماده با صاحبان کد اقتصادی مورد استفاده، مسئولیت تضامنی خواهند داشت.

قوانین و شرایط جدید برای دریافت کد اقتصادی چیست

اخیرا قانون جدیدی برای دریافت کد اقتصادی اضافه شده است که به این شرح است. پیش از دریافت کد اقتصادی برای شرکت، ابتدا باید یک شماره شبا مخصوص به حساب بانکی شرکت داشته باشید. این شماره شبا به عنوان شناسه‌ی یکتا و ضروری برای تمامی تراکنش‌های بانکی و مالی شرکت‌ها مورد نیاز می باشد و به شما امکان می‌دهد که در فرآیندهای اداری و مالی به راحتی فعالیت کنید. دریافت شماره شبا گامی اولیه و مهم است، زیرا بدون داشتن آن نمی‌توانید بسیاری از مراحل بعدی را برای ثبت شرکت و آغاز کسب‌وکار خود به درستی طی کنید.

همچنین دریافت اینتا کد و کد آیسک نیز یکی دیگر از شرایط اجباری است باید پیش از اخذ کد اقتصادی نسبت به دریافت آن اقدام کنید. برای همه‌ی کسب‌وکارها به شمار می‌رود. اینتا کد به شما کمک می‌کند که شرکت خود را در سازمان‌ها و نهادهای مختلف معرفی و شناسایی کنید و کد آیسک نیز شاخصی برای تعیین نوع فعالیت اقتصادی شرکت است. این کدها برای ثبت در سامانه‌های اقتصادی و مالیاتی کشور ضروری هستند و باید حتماً پیش از دریافت کد اقتصادی تهیه شوند.

در واقع، شماره شبا، اینتا کد و کد آیسک مانند شناسنامه‌ای برای کسب‌وکار شما عمل می‌کنند و موجب می‌شوند که فعالیت‌های شرکت به طور رسمی و قانونی شناخته شود. این اطلاعات همچنین به ارگان‌های نظارتی و مالیاتی این امکان را می‌دهند که به راحتی به اطلاعات شرکت دسترسی پیدا کنند و بررسی‌های لازم را انجام دهند. بنابراین، توصیه می‌شود که پیش از آغاز فرآیندهای مالیاتی و اداری، نسبت به تهیه‌ی این اطلاعات کلیدی اقدام کنید تا در مراحل بعدی با مشکلات کمتری مواجه شوید و روند ثبت و شروع فعالیت شرکت به سهولت انجام گیرد.

چرا دریافت کد اقتصادی دارای اهمیت است

چرا باید کد اقتصادی را دریافت کنیم. برای قانون مدار بودن اخذ کد اقتصادی یک الزام به شمار می رود. تمامی کسب و کارها و شرکت ها ملزام  به دریافت کد اقتصادی هستند تا فعالیت‌های آن‌ها از نظر مالیاتی شفاف و قابل بررسی باشد.

از دیگر دلایل آن این است که بتوان فاکتور رسمی و معتبر صادر کرد. این موضوع موجب افزایش اعتماد مشتریان می شود. ثبت تراکنش های واحد تجاری نیز به صورت شفاف به شرکای تجاری کمک می کند.

برای اینکه بتوانید به عنوان یک واحد تجاری افتتاح حساب در بانک انجام دهید تا بتوانید تسهیلات بانکی و دولتی را دریافت کنید، داشتن کد اقتصادی ضروری است. این کد به کسب و کارها امکان بهره برداری از خدمات بانکی و مالیاتی را می دهد.

پیشگیری از تخلفات مالیاتی از دیگر دلایلی است که الزام به دریافت ان را ایجاد کرده است.  کد اقتصادی به سازمان امور مالیاتی کمک می‌کند تا فعالیت‌های اقتصادی را شفاف‌تر و دقیق‌تر کنترل کند و از بروز فرار مالیاتی جلوگیری کند.

داشتن کد اقتصادی، به کسب‌وکارها کمک می‌کند تا در مسیری قانونی و با شفافیت مالی فعالیت کنند و از مزایای اقتصادی و قانونی متعددی بهره‌مند شوند.

اخذ کد اقتصادی استعلام آن و دریافت سریع
اخذ کد اقتصادی استعلام آن و دریافت سریع

اهمیت کد اقتصادی برای شرکت‌ها

چرا داشتن شماره اقتصادی برای شرکت ها اهمیت دارد؟ از این جهت اهمیت دارد که کسب و کار شما به طور قانونی شناخته می شود تا بتوانید از خدمات و مزایای مالیاتی و بانکی استفاده کنید. علاوه بر این کد اقتصادی این امکان را ایجاد می کند سازمان امور مالیاتی بتواند نظارت بهتری رور فعالیت های اقتصادی شما داشته باشند. این امر به ایجاد شفافیت مالی کمک می کند و مانع از تخلفات می شود.

سامانه ثبت نام شماره اقتصادی

سامانه ثبت نام کد اقتصادی یک سیستم آنلاین می باشد که توسط دولت تعبیه شده است تا فعالان اقتصادی و صاحبان کسب و کارها بتوانند در آن ثبت نام کنند. افراد حقیقی و حقوقی می توانند در این سامانه ثبت نام کنند تا بتوانند اطلاعات خود را ثبت کنند و مجوزهای مورد نظر خود را بتوانند دریافت کنند.

این سامانه در ایران برای ثبت فعالیت های اقتصادی و پرداخت مالیات ها راه اندازی شده اند. در این سامانه ها اطلاعات هویتی مثل و نوع فعالیت و میزان درآمد افراد را دریافت می کنند. ثبت نام در این سامانه‌ها معمولاً برای دریافت کد اقتصادی، شماره ثبت و دسترسی به خدماتی مانند بیمه، مالیات و تسهیلات بانکی ضروری است.

مراحل ثبت نام در سامانه

به طور کلی، فرآیند ثبت نام در سامانه‌های اقتصادی شامل مراحل زیر است:

برای اینکه در این سامانه مربوطه ثبت نام کنید باید مراحل زیر را به طور کلی طی کنید.

اولین کاری که باید انجام دهید این است که اطلاعات اولیه خود را از جمله نام و نام خانوادگی و کد ملی و… را وراد کنید.

سپس باید اطمینان حاصل کنید که شرکت با طبقه بندی مشخص شده در سامانه همخوانی داشته باشد. این اطلاعات می‌تواند شامل حوزه‌هایی مانند تولید، خدمات، بازرگانی و … باشد.

برخی از فعالیت های اقتصادی نیازمند این است که که مجوزهای خاصی را دریافت کنید. این مجوزهای توسط سازمان خاصی صادر می شود و باید در سامانه حتما ثبت شوند.

ناگفته نماند که برخی از سامانه‌های ثبت اقتصادی، مانند سامانه مالیات بر ارزش افزوده، دارای بخش‌هایی برای پرداخت مالیات‌ها و هزینه‌های مربوطه که باید پرداخت شود، هستند.

در آخرین مرحله بعد از اتمام مراحل ثبت نام، یک کد یا شماره شناسایی اقتصادی به کسب و کار و یا شرکت شما داده می شود. از این کد باید در تمام مراودات مالی و رسمی استفاده کنید.

با توضیحات فوق دریافتیم که سامانه ثبت نام کد اقتصادی در واقع کمک می کند تا فعالیت‌های اقتصادی شفاف‌تر و مدیریت آنها آسان‌تر شود و همچنین پیگیری تعهدات مالی و قانونی شرکت‌ها برای سازمان‌های دولتی نیز تسهیل گردد.

<yoastmark class=

استعلام کد اقتصادی

استعلام کد اقتصادی فرآیندی است که طی آن اشخاص حقیقی و حقوقی، با استفاده از اطلاعات شناسایی مانند شماره ثبت یا نام شرکت، می‌توانند کد اقتصادی شرکت‌ها و مؤسسات دیگر را بررسی و تأیید کنند. این خدمت به شفافیت و صحت اطلاعات در معاملات تجاری کمک می‌کند و معمولاً از طریق سامانه سازمان امور مالیاتی کشور یا برخی پلتفرم‌های دولتی قابل انجام است.

کاربردهای استعلام کد اقتصادی

1.تأیید هویت و اعتبار شرکت‌ها: با استعلام کد اقتصادی، طرف‌های تجاری می‌توانند از قانونی بودن فعالیت یک شرکت و ثبت رسمی آن اطمینان حاصل کنند.

2.جلوگیری از تخلفات مالیاتی: این فرآیند به سازمان امور مالیاتی امکان می‌دهد تا از تخلفات احتمالی مانند استفاده از کدهای اقتصادی غیرقانونی جلوگیری نماید.

3. افزایش شفافیت معاملات: استعلام شماره اقتصادی به خریداران و فروشندگان اطمینان می‌دهد که با یک شرکت معتبر همکاری می‌کنند و امکان تقلب در معاملات کاهش می‌یابد.

نحوه استعلام کد اقتصادی

برای استعلام کد اقتصادی، افراد می‌توانند به سامانه “استعلام کد اقتصادی” در وب‌سایت سازمان امور مالیاتی مراجعه کرده و با وارد کردن اطلاعاتی مانند شماره ثبت یا نام شرکت، شماره اقتصادی مورد نظر را دریافت کنند.

 

گرفتن کد اقتصادی در تکسفیر
گرفتن کد اقتصادی در تکسفیر

 

پیگیری کد اقتصادی

برای اینکه کد اقتصادی خود را پیگیری کنید، ابتدا باید وارد سایت سازمان امور مالیاتی به نشانی [tax.gov.ir](http://tax.gov.ir) شوید و ثبت نام خود را در ان انجام دهید.  پس از تکمیل مراحل ثبت نام، می‌توانید از بخش «پیگیری سریع وضعیت ثبت نام شماره اقتصادی» وضعیت کد اقتصادی خود را ببینید. برای این منظور، از منوی «ثبت نام و صدور شماره اقتصادی» گزینه «ورود به سامانه» را انتخاب کرده و سپس به بخش «پیگیری سریع» مراجعه نمایید.

در صورت تمایل می توانید پیگیری، استعلام و دریافت کد اقتصادی خود را می‌توانید پیگیری و دریافت کد اقتصادی خود را به کارشناسان ما بسپارید تا با سرعت و دقت این مراحل را برای شما انجام دهند.

هزینه اخذ کد اقتصادی

برای اینکه هزینه اخذ کد اقتصادی را بدانیم باید عوامل مختلفی را در نظر بگیرید. این موارد می تواند شامل تکمیل مدارک و هزینه های خدماتی باشد. هزینه های خدماتی گاها توسط شرکت های حقوقی در صورت انجام کار توسط آن ها دریافت می شود. به‌طور کلی، این هزینه‌ها شامل موارد زیر می‌شود:

اولین مورد هزینه ثبت و تکمیل مدارک است. برای ثبت شرکت و تکمیل مدارک مورد نیاز اخذ کد اقتصادی، ممکن است نیاز به پرداخت هزینه‌های قانونی به سازمان امور مالیاتی یا اداره ثبت شرکت‌ها داشته باشید.

بسیاری از افراد برای دریافت کد اقتصادی از وکلا و موسسات حقوقی مشاوره می گیرند. که هزینه این خدمات با توجه به موسسه ارائه‌دهنده و میزان خدماتی که نیاز دارید متفاوت است.

هزینه‌های اداری و اجرایی بخش دیگری از هزینه هاست. برخی هزینه‌های اداری و اجرایی نیز مانند هزینه پست مدارک و یا پرداخت هزینه‌های مختلف دولتی نیز ممکن است در مسیر کار ایجاد شود.

به‌طور کلی، هزینه اخذ کد اقتصادی به دلیل تنوع هزینه‌های مربوطه و اینکه آیا مراحل توسط شخص حقیقی یا شرکت مشاوره‌ای انجام می‌شود، متفاوت است. برای دریافت اطلاعات دقیق‌تر و به‌روز، توصیه می‌شود با یکی از موسسات حقوقی یا مشاوران مالیاتی در ارتباط باشید تا هزینه‌ها بر اساس شرایط خاص شما برآورد شوند.

جریمه مالیاتی برای نگرفتن کد اقتصادی

امتناع از اخذ کد اقتصادی یا سرپیچی از قوانین مربوط به آن، پیامدها و جریمه هایی به همراه دارد. اگر شرکت برای بار اول مرتکب چنین خطا و اشتباهی شود؛ طبق قانون باید دو برابر سود حاصل از معاملات خود را به عنوان جریمه پرداخت نماید. چنانچه شرکت تخلف موردنظر را برای بار دوم نیز تکرار کند؛ طبق قانون محل اقامت آن به مدت سه ماه پلمپ می­ گردد. تکرار خطای مذکور برای بار سوم منجر به محکومیت مدیران شرکت به سه تا شش ماه حبس می شود.

 

اخذ کد اقتصادی
اخذ کد اقتصادی

افراد موظف به اخذ کد اقتصادی

همه اشخاص حقوقی که در زمینه های مختلفی از جمله تولید، مونتاژ، صادرات و واردات، توزیع کالا و ارائه خدمات فعالیت اقتصادی دارند،ملزم به اخذ کد اقتصادی هستند. همچنین، افراد حقیقی که دارای پروانه کسب از مراجع مربوطه بوده و مکان تجاری مشخصی برای فعالیت خود دارند، واجد شرایط اخذ کد اقتصادی هستند. این اشخاص می‌توانند به مؤسسه حقوقی و ثبتی تکسفیر مراجعه نمایند و ضمن آشنایی با مراحل اخذ کد اقتصادی، از آموزش‌های تخصصی و حرفه‌ای این مؤسسه در زمینه ثبت و دریافت کد اقتصادی استفاده نمایند.

  افرادی که ملزم به دریافت کد اقتصادی نیستند:

برخی از افراد و نهادها بر اساس نوع فعالیت خود نیازی به دریافت کد اقتصادی ندارند. این موارد شامل:

مراکز مذهبی: نظیر مساجد و تکایا.

فعالیت‌های هنری: مانند فیلم‌سازی، طراحی، خوشنویسی، نقاشی، نویسندگی، ترجمه کتاب، گرافیک و ویراستاری.

اعضای هیئت علمی : اساتید دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی و افرادی که در حوزه تحقیق و مشاوره فنی فعالیت می‌کنند.

سازمان‌های صنفی و اتحادیه‌های مجاز: که ملزم به دریافت کد اقتصادی نیستند.

پیمانکاران حقیقی با درآمد کم : افراد حقیقی که در زمینه پیمانکاری فعالیت دارند و مجموع دریافتی پیمان‌های آنان در یک سال شمسی کمتر از پنجاه میلیون ریال است، از الزام دریافت کد اقتصادی معاف می‌باشند.

این دسته‌بندی‌ها کمک می‌کند که افراد و نهادهای مختلف بتوانند بر اساس نوع فعالیت خود، از الزامات دریافت کد اقتصادی مطلع شوند.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیمایش به بالا
برای مشاوره رایگان کلیک کنید