ثبت نام کد فراگیر
کد فراگیر اتباع خارجی نحوه ثبت نام و دریافت آن

کد فراگیر اتباع خارجی نحوه ثبت نام و دریافت آن: اتباع خارجی و شهروندان افغان در ایران دارای یک کد شناسایی 12 رقمی می باشند که به آن کد فراگیر گفته می شود. این کد 12 رقمی معادل کد ملی ایرانیان است. از این کد برای انجام کارهای مختلفی من جمله فعالیت‌های اداری، اقتصادی و دیگر خدمات مشابه ضروری استفاده می شود برای اینکه بتوانید این کد را را دریافت کنید برای ثبت نام باید به سامانه آنلاین cafenet-online.ir مراجعه کنید و یا به‌صورت حضوری به دفتر کفالت اتباع در محل سکونت خود مراجعه کرده و مدارک مورد نیاز را ارائه دهند. دریافت این کد، پیش‌شرطی برای دسترسی به بسیاری از خدمات عمومی و رسمی برای اتباع خارجی در ایران می باشد.

کد فراگیر اتباع خارجی نحوه ثبت نام و دریافت آن

کد فراگیر، نوعی شناسنامه مختص اتباع خارجی است که در ایران اقامت دارند. برای بهتر رساندن مفهوم می توانید این کد را با کد ملی یک فرد ایرانی مقایسه کنید که کد ملی هر شخص مخصوص خود آن فرد است. با این تفاوت که این کد فقط برای اتباع خارجی است. کد اتباع خارجی، یک کد 12 رقمی است که فقط به اتباع خارجی داده می شود و برای شناسایی این افراد در سامانه های دولتی و خصوصی کاربرد دارد و استفاده می شود. با داشتن کد افراگیر، اتباع خارجی می توانند به راحتی از خدمات دولتی و خصوصی دسترسی پیدا کنند و از این امکانات در ایران استفاده کنند.

کاربرد کد فراگیر برای اتباع خارجی

این کد یک نوع شناسنامه الکترونیکی است که برای اتباع خارجی که در ایران اقامت دارند، صادر می شود. این کد کاربرد های متنوعی برای این اشخاص دارد. از جمله کاربرد های این کد 12 رقمی می توان به انجام امور بانکی، امور مالیاتی، امور گمرکی، امور بیمه ای، امور قضایی، امور آموزشی و مهاجرتی اشاره کرد.

اتباع خارجی، با استفاده از این کد که شناسنامه آن ها است می توانند حساب بانکی باز کنند و تراکنش های مالی انجام دهند.

با استفاده از این کد آن ها می توانند در دادگاه ها حضور پیدا کنند و پرونده های قضایی خود را پیگیری کنند.

اتباع خارجی می توانند اقامت خود را تمدید کنند و در دانشگاه ها و موسسات آموزشی ثبت نام کنند.

همچنین این افراد می توانند با داشتن این کد، از بیمه های درمانی استفاده کنند.

اتباع خارجی نیز می توانند مالیات پرداخت کنند و از امکانات گمرکی مانند صادرات و واردات استفاده کنند.

اتباع خارجی توانایی ثبت شرکت در ایران را با داشتن کد فراگیردارند.

ثبت نام و دریافت کد فراگیر

ثبت نام و دریافت کد فراگیر

هزینه های دریافت و ثبت نام کد فراگیر

هزینه های دریافت و ثبت نام کد فراگیر به عوامل مختلفی بستگی دارد. این هزینه ها شامل هزینه های دولتی، هزینه های جانب و موارد دیگر اشاره کرد.

هزینه دریافت کد  افراد حقیقی و حقوقی متفاوت است. افراد حقوقی معمولا هزینه بیشتری برای دریافت کد فراگیر پرداخت می کنند. نوع فعالیتی که متقاضی می خواهد انجام دهد نیز در دریافت این کد اهمیت دارد. بسته به نوع فعالیت تجاری، خدماتی، صنعتی و … هزینه های متفاوتی باید پرداخت کرد.

هزینه های جانبی برای دریافت این کد مانند هزینه ترجمه مدارک، هزینه های بانکی و… جهت دریافت این کد تاثیر مستقیمی دارد.

استفاده از مشاوران حقوقی جهت انجام مراحل قانونی و راهنمایی برای انجام کار های اتباع خارجی، یکی دیگر از هزینه هایی است که برای دریافت کد 12 رقمی فراگیر باید پرداخت کنید.

تعرفه های دولتی به طور دوره ای بروزرسانی می شوند و تاثیر زیادی  بر روی هزینه نهایی صدور کد فراگیر دارد.

افراد حقیقی معمولا هزینه کمتری جهت دریافت کد فراگیر نسبت به افراد حقوقی می پردازند. این هزینه از صد هزار تومان تا یک میلیون تومان متغیر است.

افراد حقوقی هزینه بالاتری پرداخت می کنند که این هزینه به عوامل مختلفی بستگی دارد. هزینه افراد حقوقی از چند میلیون تومان تا ده میلیون تومان متغیر است و با بروزرسانی سیستم دولتی ممکن است افزایش یابد.

مدارک مورد نیاز

مدارک مورد نیاز برای اشخاص حقیقی: اصل و کپی تمام صفحات شناسنامه که دارای مهر ورود و خروج باشد. اصل و کپی کارت اقامت و دو قطعه عکس پرسنلی با مشخصاتی که به شما اعلام می شود نیاز است. فرم درخاست کد فراگیر که می توانید از دفاتر قضایی تهیه کنید.

مدارک مورد نیاز برای اشخاص حقوقی: مدارک ثبت شرکت که شامل آگهی تغییرات، کارت بازرگانی، آگهی تاسیس، اساسنامه و دیگر مدارک مرتبط با شرکت تان را که نیاز است، ارائه دهید. اگر جواز کسب دارید، کپی و اصل جواز کسب و گواهی پرداخت مالیاتی نیاز است. داشتن پاسپورت، کارت اقامت و دیگر مدارک شناسایی سهامداران شرکت، از جمله مدارکی است که برای دریافت کد اتباع خارجی نیاز است. فرم درخواست کد فراگیر که می توانید از دفاتر قضایی تهیه کنید را به مراکز مربوطه جهت دریافت کارت فراگیر ارائه دهید. همچنین می توانید با کارشناسان حقوقی و ثبتی تکسفیر نیز تماس بگیرید تا شما را در این راه کمک کنند.

نکات مهم

توجه داشته باشید که تمامی مدارک باید معتبر و دارای تاریخ باشند. همچنین اگر مدارک شما فارسی نباشد، نیاز است که مترجم رسمی آن را تایید و ترجمه کند.

برای دریافت کد فراگیر به کجا مراجعه کنم؟

جهت دریافت کد فراگیر باید به دفاتر خدمات الکترونیک قضایی مراجعه کنید. بعضی از موسسات حقوقی و خدماتی این کار را انجام می دهند.

دریافت کد فراگیر

دریافت کد فراگیر

مراحل دریافت کد فراگیر

مرحله یک: فرم در خواست دریافت کد فراگیر را از دفاتر قضایی یا سایت های مربوطه تهیه و تکمیل کنید.

مرحله دوم: مدارکی که برای دریافت کد برای اتباع خارجی نیاز است را تکمیل کنید. این مدارک شامل پاسپورت معتبر، عکس، ویزای معتبر و دیگر مدارک مورد نیاز است.

مرحله سوم: هزینه دریافت و صدور کد را باید به صورت کامل پرداخت کنید.

مرحله چهارم: مدارکی که تکمیل کرده اید همراه با رسید پرداخت هزینه صدور کد را به دفاتر قضایی ارائه دهید.

مرحله پنجم: بعد از انجام کامل مراحل، مدارک و اطلاعات متقاضی تایید می شود. پس از تایید شدن اطلاعات، کد شما به صورت پیامک به شماره ای که داده اید یا به صورت ایمل برای شما ارسال می شود.

هزینه کد فراگیر برای افراد حقوقی

نوع شرکت که شامل شرکت های سهامی خاص و شرکت های تعاونی هستند، هر کدام هزینه های متفاوتی دارند و همچنین تعداد سهامداران در این شرکت ها نیز تاثیر زیادی بر روی هزینه های دریافت کد فراگیر شما دارد. نوع فعالیت شرکت و میزان سرمایه شرکت، هر کدام هزینه های متفاوتی دارند و تاثیر مستقیمی بر روی هزینه های صدور دارند.

روش های استعلام

با مراجعه به دفاتر قضایی و ارائه مدارک شناسایی می توانید کد فراگیر خود را استعلام بگیرید. از دیگر روش ها می توان به سامانه های دولتی و خصوصی آنلاین استعلام گرفت. یکی از این سامانه ها، سامانه ثنا است که با مراجعه به این سایت می توانید به راحتی و به صورت آنلاین کد خودتان را استعلام بگیرید.

به همراه داشتن اصل یا کپی کارت ملی یا گذرنامه معتبر و تلفن همراهی که برای دریافت کد ثبت کرده اید نیاز است. اگر کد ملی یا شناسنامه ایرانی دارید، ارائه آن برای استعلام کد فراگیر الزامی است.

چرا استعلام کد فراگیر نیاز است؟

برای دادگاه ها و پیگیری پرونده های قضایی کد فراگیر به عنوان شناسنامه و هویت شما نیاز است. برای بسیاری از خدمات دولتی و خصوصی نیاز است که از مدارک شما استعلام بگیرند تا بتوانید از این خدمات استفاده کنید.

نکات مهم جهت استعلام

هنگام وارد کردن اطلاعات خود  در سامانه های الکترونیک، دقت داشته باشید که اطلاعات را به طور کامل و درست وارد کرده باشید. داشتن اینترنت پر سرعت و امن می تواند به شما در هنگام استعلام کد اتباع خارجی کمک کند تا به راحتی کار خود را انجام دهید. از دادن اطلاعات شخصی خود به افرادی که نمی شناسید جدا خودداری فرمایید.

سخن پایانی

کد فراگیر یک شناسنامه برای شناسایی افرادی است که در ایران اقامت دارند و مشغول فعالیت هستند. با داشتن کد 12 رقمی فراگیر، اتباع خارجی می توانند به راحتی در ایران زندگی کنند. داشتن کد دوازده رقمی فراگیر اتباع، نقش مهمی در انجام فعالیت های قانونی و اداری اتباع خارجی در ایران دارد. با داشتن کد 12 رقمی فراگیر، اتباع خارجی می توانند از امکانات و خدمات رفاهی در ایران استفاده کنند.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *