فروش برند
برای فروش برند قوانین هایی است که باید رعایت شوند.
در سند انتقال دهی امکان هست مشکلاتی به وجود بیاید باعث از بین رفتن اعتبارش میشود و جز کسی که برند را خریداری کرده است حقوق مرتبط هم نیز سرمایه اس را از دست میدهد.
در این مقاله قوانین فروش را برای شما توضیح میدهیم.
مدارک مورد نیاز :
فروش برند در دو نوع و به دو روش انجام پذیر می باشد .
نوع اول فروش تمام حقوق قانونی برند است که با قرار داد فروشنده موافقت میشود
که کلیه حقوق برند مد نظربه صورت دائم یا موقت به خریدار واگذار شود .
فروش بخشی از حقوق برند نوع دوم است.
در این صورت به آن فروش جزئی برندمیگویند و خریدار فقط میتواند از قسمتی از حقوق قانونی مرتبط با برند مورد استفاده قرار دهد.
تصمیم در مورد مدت زمان انتقال برند به صورت توافقی بین فروشنده برند و خریدار آن صورت میگیرد.
فروش هم به دو روش انجام پذیر است .
در مدل اول فروشنده یک یا چند فرد حقیقی میباشد و در مدل دوم،
فروشنده فرد حقوقی یعنی یک شرکت یا کمپانی است .
اگر فروشنده یک یا چند فرد حقیقی باشند باید مدارکی که در زیر شرح میشود آماده کنند:
- در صورت داشتن وکیل برای فروش برند، مدارک شناسایی وکیل و همین طور وکالتنامه ای حاوی اختیارات قانونی وکیل مورد نظر .
- پر کردن فرمی شامل تمام مشخصات خریدار و فروشنده از جمله مشخصات تماس و آدرس .
- تمام مدارک و اسنادی که در زمان ثبت برند ارائه شده بوده است .
- اسناد شناسایی و هویتی فروشنده و خریدار برند مورد نظر .
- یک کپی از توافق نامه ی بین فروشنده و خریدار .
- کپی از مدرک ثبت شده برند .
در صورتی که فروشنده فرد حقوقی ( شرکت یا کمپانی ) باشد،مدارک زیر مورد نیاز می باشد :
- در صورت داشتن وکیل برای خرید یا فروش ، وکالتنامهای که اختیارات قانونی وکیل را مشخص کند و همین طور مدارک شناسایی وکیل .
- در زمان فروش بر ند باید یک کپی از روزنامه ی رسمی که ثبت و یا تغییرات برند در آن درج شده است، ارائه شود .
- اسناد شناسایی هویت برای اعضای هیئت مدیره، سهامداران اصلی و مدیر عامل شرکت فروشنده و خریدار.
- کپی توافق نامه بین ثبت شرکت یا کمپانی فروشنده و خریدار .
- تمام مدارکی که برای ثبت برند ارائه شده بوده است
- کپی از سند ثبت شده ی برند مورد نظر .
مراحل خرید برند
برای انجام مراحل خرید برند قادر هستید ابتدا برند مورد نظر را از بین برند های فروشی انتخاب نمایید ما شما را از کلیه ی شرایط خرید برند آگاه میسازیم ودر مشاوره حظوری با شما همراه میشویم شما بایستی نسبت به تکمیل فرم برند آماده خود اقدام نمایید با توافقات فی مابین بین شما و فروشنده برند مراحل خرید برند را برای شما آسوده می سازیم.
انتخاب برند مورد نظر و مطابق با سلیقه و مناسب برای حیطه ی کاری از میان برند های فروشی.
تکمیل فرم های لازم برای خرید یک برند آماده.
مشاوره ی دقیق و مناسب با حیطه ی کاری شما با کارشناسان موسسه ی تی سفیر
بستن قرارداد بین خریدار و فروشنده ی برند.
تعیین هزینه ی خرید برند توسط فروشنده ی برند.
استعلام برند از اداره مالکیت معنوی.
تنظیم سند صلح و خرید و فروشهای برند
در زیر مراحل اصلی فروش برند را بررسی خواهیم کرد:
1. ارزیابی و تعیین ارزش: در این مرحله، برند و تمامی دارایی های مرتبط با آن ارزیابی می شود تا ارزش واقعی برند در بازار مشخص شود. این شامل درآمدها، سودآوری، قدرت رقابتی، مشتریان و عوامل دیگر است. تخصصیترین راهها برای ارزیابی پیشرفته ترین روشها از قبیل معاملات مشابه در صنعت، روش های مالی و تحلیل بازار است.
طراحی سایت در کرج
2. توافق و مذاکره: پس از ارزیابی برند، صاحبان برند ممکن است تصمیم بگیرند تا برای فروش برند خود به سرمایه گذاران یا شرکت های مورد نظر خود نزدیک شوند. مذاکره های برای تعیین قیمت، شرایط فروش، فاکتورهای مالی و همچنین حفظ حقوق مالکیت معنوی برند بین طرفین انجام می شود.
3. انجام معامله و توافقات قانونی: پس از رسیدن به توافقات نهایی، برای انجام معامله و انتقال مالکیت برند، قراردادها و مدارک قانونی از جمله تفاهم نامه فروش، قراردادهای رسمی، سند منتقلی و گواهی های مربوطه تنظیم می شوند. این مراحل بر اساس قوانین و مقررات حقوقی و ثبتی هر کشور متفاوت خواهد بود.
4. انتقال و تسلیم: پس از انجام تمامی ترتیبات قانونی، انتقال برند و همه عناصر وابسته به تاجر جدید صورت می گیرد. این شامل مناقصه مشتریان، پرونده های حقوقی و مالی، مواد تبلیغاتی، وبسایت و هرگونه حقوق مالکیت معنوی مرتبط با برند است.
مزایا خرید برند فروشی
عواملی که منجر به خرید برند آماده می شوند به شرح زیر می باشد:
- خرید برند آماده تنها با حضور در دفترخانه ثبت اسناد صورت می گیرد و نیازی نمی باشد افراد وقت خود را هدر داده و 6 ماه یا بیشتر صبر داشته باشند تا پروسه ثبت برند با موفقیت سپری گردد.
- اکثر افراد هنگامی که برای ثبت برند درخواست می دهند، نگران رد درخواست یا اعتراض خود می باشند در حالی که پروسه برند فروشی، تمام مراحل ثبت را سپری نموده و آماده بهره برداری است.
- خرید برند آماده نیازی به پروانه بهره برداری و یا مجوز تاسیس ندارد و تنها با ارائه کارت شناسایی انجام می پذیرد.
قوانین فروش برند :
تنها یک قوانین برای فروختن برند وجود دارد که این قانون به شرح زیر می باشد :
- برند دارای اعتبار قانونی باشد و به طور قانونی ثبت شده باشد .
- کسی که صاحب برند می باشد توانایی این را داشته باشد که نقل و انتقال فروش را انجام دهد.
مثلا اگر صاحب برند فوت شود وارثان حق فروش ان را نداشته باشند و و وقتی قصد خرید همچین برندی را دارید ممکن است که در آینده با دیگر وارثان به مشکل بخورید. - برند مورد نظر معتبر باشد.
این مورد بر عهده ی خریدار می باشد تا در هنگام استعلام برند، علاوه بر استعلام ثبت بودن یا نبودن برند، تاریخ اعتبار آن را نیز چک کند
روش های فروش برند
فروش برند میتواند توسط مجموعه افراد و سازمانهای مختلف انجام شود. این شامل تیم های فروش داخلی و خارجی، عاملان بازرگانی، تجارت الکترونیک، فروشگاه های حضوری و آنلاین، توزیع کنندگان و تامین کنندگان برند، مزون ها و فروشگاه های خاص برند و به طور کلی همکاران و نمایندگان مختلف برند میشود. همچنین، استفاده از رسانه های اجتماعی، تبلیغات تلویزیونی و رادیویی، ماشین های خودپرداز و اینترنت بانکی و دیگر کانالها نیز میتواند در فروش برند تاثیرگذار باشد.
همچنین می توانید با موسسه حقوقی تکسفیر برای خرید و فروش در ارتباط باشید.