اخذ کد اقتصادی

اخذ کد اقتصادی چیست؟

بعد ثبت شرکت خود برای دریافت کارت بازرگانی لازم است که ابتدا به دنبال اخذ کد اقتصادی بروید
.همه ی شرکت ها پس از به ثبت رسیدن در اداره ی ثبت تا دو ماه مهلت دارند که برای اخذ کد اقتصادی و تشکیل پرونده ی مالیاتی شرکتشان اقدام کنند
و در صورت نادیده گرفتن این مطلب قادر به عقد قرارداد نخواهند بود و هنگام ارائه ی اظهارنامه ی مالیاتی در انتهای سال به مشکل بر میخورند.

اخذ کارت بازرگانی،قرارداد با موسسات دولتی و باز کردن حساب در بانک،شرکت در مناقصه ها و مزایدها و صدور فاکتور وابسته به کد اقتصادی است
کد اقتصادی دارای ۱۲ رقم است که برای اشخاص چه حقیقی چه حقوقی که کالا تولید میکنند و خدمات ارائه میدهند تعریف شده است.
از این کد برای شناسایی راحت شرکت در اداره ها ی مالیاتی استفاده میشود
و از طریق آن میتوان مالیات شرکت را پرداخت کرد و در سرعت یافتن روند بررسی دفاتر قانونی شرکت کمک میکند.

پیامد های ناشی از عدم اخذ کد یا سرپیچی کردن از قوانین کد اقتصادی چیست ؟

همانطور که گفته شد همه ی شرکت ها موظفند که کد اقتصادی دریافت کنند
در غیر اینصورت اگراین اشتباه برای بار اول باشد براساس قانون شرکت موظف است
دو برابر از سود معاملاتش را برای جریمه بدهد.
اگر این خطا بار دوم رخ دهد محل اقامت شرکت تا سه ماه پلمپ میشود واگر برای سومین بار خطا تکرار شود
مدیران شرکت بین سه تا شش ماه محکوم به حبس خواهند شد.
طبق ماده ی ۱۰۵ قانون سازمان مالیاتی کشور در صورت عدم اخذ کد اقتصادی معافیت های مالیاتی نیز به شرکت تعلق نخواهد گرفت.

موسسه ی حقوقی تکسفیر ارائه دهنده ی خدماتی نظیر مالکیت صنعتی و ثبت اختراع میباشد.با ما همراه شوید…

چرا اخذ کد بسیار مهم و ضروری است؟

 

 شرکت شما هنگامی که تصمیم به انعقاد قراردادهای پر منفعت با شرکت‌ها و سازمان‌های کوچک و بزرگ دارد، از سوی این شرکت‌ها و سازمان‌ها حتماً با درخواست ارائه کد اقتصادی مواجه می‌شود.

چنانچه نخواهید یا نتوانید این کد را ارائه دهید، بدون تردید از انعقاد یک قرارداد جذاب و پر منفعت محروم می‌شوید
و طبیعتاً با توجه به بازار پر رقابت امروزه،
رقبای شما به راحتی جای شما را می گیرند و این فرصت سوزی‌ها گاهاً جبران ناپذیر است.

 فلسفه وجودی اکثر غریب به اتفاق شرکت‌ها، حضور فعال و رقابت در کسب و کارهای مختلف است
و یکی از مهمترین میدان‌های رقابت، حضور در مناقصات و مزایده‌ها است.

برای حضور موفق در بسیاری از پر سودترین مناقصات و مزایده‌ها، داشتن گرید و رتبه بندی شرکت است.

یعنی شرکت شما از سوی دستگاه مناقصه گذار یا برگزار کننده
مزایده تنها در صورتی مجاز به حضور و ارائه رزومه و پاکت پیشنهادی قیمت است که دارای گرید باشد.

قبل از آن برای اینکه بتوانید برای رتبه بندی و اخذ گرید شرکت خود اقدام نمایید، لازم است که برای شرکت خود حتما کد اقتصادی دریافت کرده باشید.

در بسیاری از موارد تجار و شرکت‌ها برای انجام امور حرفه‌ای و همچنین
برای کسب درآمد و سود نیاز به واردات و صادرات دارند و به همین دلیل نیازمند کارت بازرگانی هستند.

برای اینکه تجار و شرکت‌ها بتوانند کارت بازرگانی دریافت کنند، لازم است که اقدام به اخذ کد اقتصادی نموده باشند.

مدارک لازم برای اخذ کد توسط اشخاص حقوقی

  1. کپی از آگهی تغییرات و تأسیس ثبتی شرکت.
  2. کپی از همه ی صفحات شناسنامه.
  3. تنظیم فرم اطلاعات هویتی اشخاص حقوقی.
  4. کپی کارت اقتصادی قبلی یا فیش کامپیوتری.
  5. کپی سند مالکیت محل اقامت شرکت یا اجاره نامه آن محل. کپی اساسنامه شرکت.
  6. گواهی از امضای صاحبانی که حق امضا دارند.
  7. اصل وکالتنامه به نام نماینده.
  8. کپی از پروانه ی بهره برداری یا مجوز تأسیس
  9. کپی از مدارک شناسایی اعضای هیأت مدیره.

مدارک لازم برای اخذ کد اقتصادی توسط اشخاص حقیقی

  1. درخواست کتبی برای اخذ کد اقتصادی
  2. عکس متقاضی (سه قطعه ۲*۳)
  3. کپی از جواز تاسیس یا پروانه کسب.
  4. کپی از همه ی صفحات مدارک شناسایی متقاضی.
  5. پرداخت کردن مبلغ ۱۰۰۰ تومان و ارائه ی فیش پرداختی.
  6. تکمیل کردن فرم اطلاعات شخصی و هویتی اشخاص حقیقی.
  7. کپی از کارت اقتصادی قبلی یا فیش کامپیوتری.

برای ثبت شرکت در کرج و یا دیگر نقاط کشور می توانید با خیال آسوده با موسسه ی ثبتی و حقوقی تکسفیر بسپارید.
کارشناسان مجرب و وکلای حرفه ای تکسفیر با سال ها سابقه ی درخشان در زمینه ی ثبت و مسائل حقوقی می توانند
راهنمای خوبی برای شما باشند تا ثبت شرکتی آسان و سریع را تجربه نمایید.

کارشناسان تکسفیر می توانند در زمینه ی ثبت برند در کرج و خرید و فروش شرکت هم همراه شما باشند.

برای اخذ کد اقتصا دی چه مراحلی را باید طی کنیم؟
  1. ابتدا باید دارک لازم را به واحد مالیاتی تحویل دهید.
  2. کارشناسان مالیاتی مدارک را بررسی میکند و در صورت تایید آنها را به  ثبت می رسانند.
  3. سپس این مدارک به اداره ی نظارت و پیگیری فرستاده میشود
    و پس از بررسی از آنجا به اداره ی کل اطلاعات و خدمات مالی فرستاده میشود و در آخر به اداره ی شماره اقتصادی می رود.
  4. اداره ی شماره ی اقتصادی در نهایت کد اقتصادی را صادر می نماید.
گرفتن کد اقتصادی

برای چه کسانی ضروری است؟

  • گرفتن کد اقتصادی برای کلیه شرکت هایی که در حوزه های تولید، مونتاژ و توزیع کالا
    ( هر کالایی ) و یا شرکت های فعال در حوزه کارهای خدماتی
  • گرفتن کد اقتصادی برای کلیه‌ افرادی ( اشحاص حقیقی )
    که در حوزه های تولید، مونتاژ و توزیع کالا و یا در حوزه کارهای خدماتی و دارای جواز کسب‌ و کار از مراجع مربوطه هستند
    و یا دارای مکانی برای فعالیت تجاری خود هستند.

در توضیحات بالا به دو مورد مهم بر میخوریم که نیاز به تعریف دارند:

۱- مجوز کسب و کار

۲- مکان فعالیت

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

چهارده + 4 =