انواع ثبت شرکت

ثبت صورتجلسات شرکت

[av_fullscreen size=’extra_large’ control_layout=’av-control-default’ conditional_play=” image_attachment=” animation=’slide’ transition_speed=” autoplay=’false’ interval=’5′ lazy_loading=’disabled’ id=” custom_class=” template_class=” av_uid=’av-kuw8s9om’ sc_version=’1.0′]
[av_fullscreen_slide id=’8131′ av_uid=’av-cpycxh’][/av_fullscreen_slide]
[/av_fullscreen]

[av_one_full first min_height=” vertical_alignment=’av-align-top’ space=” row_boxshadow=” row_boxshadow_color=” row_boxshadow_width=’10’ custom_margin=” margin=’0px’ mobile_breaking=” border=” border_color=” radius=’0px’ padding=’0px’ column_boxshadow=” column_boxshadow_color=” column_boxshadow_width=’10’ background=’bg_color’ background_color=” background_gradient_color1=” background_gradient_color2=” background_gradient_direction=’vertical’ src=” background_position=’top left’ background_repeat=’no-repeat’ highlight=” highlight_size=” animation=” link=” linktarget=” link_hover=” title_attr=” alt_attr=” mobile_display=” id=” custom_class=” template_class=” aria_label=” av_uid=’av-adwt6d’ sc_version=’1.0′]
[av_textblock size=” av-medium-font-size=” av-small-font-size=” av-mini-font-size=” font_color=” color=” id=” custom_class=” template_class=” av_uid=’av-kuw7ydud’ sc_version=’1.0′ admin_preview_bg=”]
ثبت صورتجلسات شرکت

ثبت صورتجلسات شرکت

کسانی که شرکت خود را به ثبت رسانده اند قادر به این هستند که تغییراتی که در نظرشان هست را بر روی شرکتشان انجام دهند.

ثبت صورتجلسات شرکت به شرح زیر می باشد:

  • این تغییرات میتواند در اساسنامه صورت گیرد مانند تغییر آدرس شرکت ( این موارد جزو اختیارات مجمع عمومی به طور فوق العاده است.
  • با اضافه شدن شریک جدید میتوان در میزان سهام تغییر ایجاد کرد.
  • تمدید مدیران یا تغییر سمت ها که این موارد معمولا از اختیارات هیئت مدیره می باشد و نیاز به مجمع نمی باشد.

[/av_textblock]
[/av_one_full]

[av_one_half first min_height=” vertical_alignment=’av-align-top’ space=” row_boxshadow=” row_boxshadow_color=” row_boxshadow_width=’10’ custom_margin=” margin=’0px’ mobile_breaking=” border=” border_color=” radius=’0px’ padding=’0px’ column_boxshadow=” column_boxshadow_color=” column_boxshadow_width=’10’ background=’bg_color’ background_color=” background_gradient_color1=” background_gradient_color2=” background_gradient_direction=’vertical’ src=” background_position=’top left’ background_repeat=’no-repeat’ highlight=” highlight_size=” animation=” link=” linktarget=” link_hover=” title_attr=” alt_attr=” mobile_display=” id=” custom_class=” template_class=” aria_label=” av_uid=’av-8h4lnp’ sc_version=’1.0′]
[av_textblock size=” av-medium-font-size=” av-small-font-size=” av-mini-font-size=” font_color=” color=” id=” custom_class=” template_class=” av_uid=’av-kuw7zpnu’ sc_version=’1.0′ admin_preview_bg=”]

مدارک لازم جهت ثبت صورتجلسات شرکت

برای اینکه تغیرات شرکت را به ثبت برسانید باید تمامی اعضا با تغییرات موافق باشند تا بتوانید برای ثبت تغییرات اقدام کنید:
این مدارک به شرح زیر میباشد:

  1. کپی اساسنامه شرکت.
  2. لیست شرکا با میزان سهامشان.
  3. کپی روزنامه آخرین تغییرات شرکت و هیأت مدیره.
  4. حضور تمامی شرکا و مدیر در صورت انحلال شرکت.
  5. کپی برابر اصل مدارک شناسایی تمام شرکای جدید.
  6. اصل مدارک شناسایی افرادی که خارج می شوند و حضور اشخاص خروجی در دفاتر اداره ثبت شرکتها جهت امضاء.

[/av_textblock]
[/av_one_half]

[av_one_half min_height=” vertical_alignment=’av-align-top’ space=” row_boxshadow=” row_boxshadow_color=” row_boxshadow_width=’10’ custom_margin=” margin=’0px’ mobile_breaking=” border=” border_color=” radius=’0px’ padding=’0px’ column_boxshadow=” column_boxshadow_color=” column_boxshadow_width=’10’ background=’bg_color’ background_color=” background_gradient_color1=” background_gradient_color2=” background_gradient_direction=’vertical’ src=” background_position=’top left’ background_repeat=’no-repeat’ highlight=” highlight_size=” animation=” link=” linktarget=” link_hover=” title_attr=” alt_attr=” mobile_display=” id=” custom_class=” template_class=” aria_label=” av_uid=’av-6xlps5′ sc_version=’1.0′]
[av_image src=’https://tsafir.ir/wp-content/uploads/2021/10/Rotary-folders-FC-300×176.jpg’ attachment=’8130′ attachment_size=’medium’ copyright=” caption=” styling=” align=’center’ font_size=” overlay_opacity=’0.4′ overlay_color=’#000000′ overlay_text_color=’#ffffff’ animation=’no-animation’ hover=” appearance=” link=” target=” title_attr=” alt_attr=” lazy_loading=’disabled’ id=” custom_class=” template_class=” av_element_hidden_in_editor=’0′ av_uid=’av-kuw8ps58′ sc_version=’1.0′ admin_preview_bg=”][/av_image]
[/av_one_half]

[av_one_half first min_height=” vertical_alignment=’av-align-top’ space=” row_boxshadow=” row_boxshadow_color=” row_boxshadow_width=’10’ custom_margin=” margin=’0px’ mobile_breaking=” border=” border_color=” radius=’0px’ padding=’0px’ column_boxshadow=” column_boxshadow_color=” column_boxshadow_width=’10’ background=’bg_color’ background_color=” background_gradient_color1=” background_gradient_color2=” background_gradient_direction=’vertical’ src=” background_position=’top left’ background_repeat=’no-repeat’ highlight=” highlight_size=” animation=” link=” linktarget=” link_hover=” title_attr=” alt_attr=” mobile_display=” id=” custom_class=” template_class=” aria_label=” av_uid=’av-5jadg5′ sc_version=’1.0′]
[av_textblock size=” av-medium-font-size=” av-small-font-size=” av-mini-font-size=” font_color=” color=” id=” custom_class=” template_class=” av_uid=’av-kuw8dm12′ sc_version=’1.0′ admin_preview_bg=”]

دستور صورتجلسات تغییرات اختیاری

مهم ترین و پرکاربردترین تغییرات صورتجلسات که با توجه به تغییراتی که بنا با اختیار صاحبان شرکت انجام می شود صورت می پذیرد به شرح زیر میباشد:

  • انحلال شرکت
  • تاسیس شعبه
  • تغییر نام شرکت
  • تغییر آدرس شرکت
  • ورود و خروج شریک
  • تغییر موضوع شرکت
  • پرداخت سرمایه تعهدی
  • افزایش سرمایه شرکت
  • تغییر سال مالی شرکت
  • تغییر روزنامه کثیرالانتشار
  • تعیین دارندگان حق امضاء
  • تغییرات سهم الشرکه شرکت
  • کاهش سرمایه اجباری شرکت
  • کاهش سرمایه اختیاری شرکت
  • تبدیل سهام بی نام به سهام بانام
  • نقل و انتقال سهام شرکت سهامی
  • کاهش یا افزایش تعداد اعضاء هیات مدیره
  • تبدیل شرکت سهامی خاص به سهامی عام

[/av_textblock]
[/av_one_half]

[av_one_half min_height=” vertical_alignment=’av-align-top’ space=” row_boxshadow=” row_boxshadow_color=” row_boxshadow_width=’10’ custom_margin=” margin=’0px’ mobile_breaking=” border=” border_color=” radius=’0px’ padding=’0px’ column_boxshadow=” column_boxshadow_color=” column_boxshadow_width=’10’ background=’bg_color’ background_color=” background_gradient_color1=” background_gradient_color2=” background_gradient_direction=’vertical’ src=” background_position=’top left’ background_repeat=’no-repeat’ highlight=” highlight_size=” animation=” link=” linktarget=” link_hover=” title_attr=” alt_attr=” mobile_display=” id=” custom_class=” template_class=” aria_label=” av_uid=’av-3t3nb9′ sc_version=’1.0′]
[av_textblock size=” av-medium-font-size=” av-small-font-size=” av-mini-font-size=” font_color=” color=” id=” custom_class=” template_class=” av_uid=’av-kuw8dxdj’ sc_version=’1.0′ admin_preview_bg=”]

صورتجلسات تغییرات اجباری

به عنوان مثال مهمترین و پر کاربردترین این تغییرات به شرح زیر است:

  • انتخاب بازرسین شرکت
  • تعیین وضعیت حق امضاء
  • تغییر نماینده شخص حقوقی
  • تصویب ترازنامه و صورت های مالی
  • انتخاب و تعیین سمت اعضاء هیات مدیره

[/av_textblock]
[/av_one_half]

[av_one_full first min_height=” vertical_alignment=’av-align-top’ space=” row_boxshadow=” row_boxshadow_color=” row_boxshadow_width=’10’ custom_margin=” margin=’0px’ mobile_breaking=” border=” border_color=” radius=’0px’ padding=’0px’ column_boxshadow=” column_boxshadow_color=” column_boxshadow_width=’10’ background=’bg_color’ background_color=” background_gradient_color1=” background_gradient_color2=” background_gradient_direction=’vertical’ src=” background_position=’top left’ background_repeat=’no-repeat’ highlight=” highlight_size=” animation=” link=” linktarget=” link_hover=” title_attr=” alt_attr=” mobile_display=” id=” custom_class=” template_class=” aria_label=” av_uid=’av-a73px’ sc_version=’1.0′]
[av_textblock size=” av-medium-font-size=” av-small-font-size=” av-mini-font-size=” font_color=” color=” id=” custom_class=” template_class=” av_uid=’av-kuw8i757′ sc_version=’1.0′ admin_preview_bg=”]

راهنمای ثبت تغییرات شرکت سهامی خاص

  1. مجمع عمومی فوق العاده تشکیل می شود
  2. صورتجلسه تنظیم شده و به امضای هیات مدیره رسیده میشود
  3. بر طبق اساسنامه شرکت و قانون تجارت، تشریفات دعوت صورت میگیرد.
  4. حق الثبت مربوط به تغییر نام پرداخت شده و فیش واریزی به اداره تحویل داده می شود.
  5. اصل روزنامه ای که حاوی آگهی دعوت میباشد و نیز مجوز اخذ شده باید به اداره تحویل داده شود.
  6. مسئولین پس از بررسی مدارک و درخواست ثبت تغییرات شرکت در صورت عدم وجود مشکل قانونی، نام انتخابی شما را تایید می کنند.
  7. صورتجلسه و لیست سهامدارانی که در جلسه حاضر بوده اند تکمیل شده و به امضای سهامداران می رسد، سپس به اداره ثبت شرکت ها تحویل می گردد.

اهمیت صورتجلسات شرکت در موارد زیر قابل توجیه است:

1. ثبت تصمیمات: در صورتجلسات شرکت، تصمیمات مهمی درباره استراتژی‌ها، پروژه‌ها، سیاست‌ها و موارد دیگر اتخاذ می‌شود. صورتجلسات به عنوان مرجعی قابل استفاده برای ثبت این تصمیمات به صورت دقیق و شفاف عمل می‌کند تا در آینده قابل بررسی و مراجعه باشد.
طراحی سایت در کرج
2. ارجاع و پیگیری: صورتجلسات شرکت می‌تواند به عنوان منبعی قابل استفاده برای ارجاع و پیگیری موارد مختلف در ثبت شرکت باشد. با مراجعه به صورتجلسات گذشته، اعضای تیم می‌توانند از تصمیمات گذشته آگاه شوند و برای ادامه فعالیت‌های جاری و آینده از آنها استفاده کنند.

3. پیشرفت و یادگیری: ثبت صورتجلسات شرکت به عنوان یک ابزار برای پیشرفت و یادگیری مورد استفاده قرار می‌گیرد. با بررسی صورتجلسات گذشته، شرکت می‌تواند خطاهای احتمالی را شناسایی کرده و اقدامات مناسبی را برای بهبود فرآیندها و ارتقای عملکرد اتخاذ کند.
[/av_textblock]
[/av_one_full]

[av_hr class=’default’ icon_select=’yes’ icon=’ue808′ position=’center’ shadow=’no-shadow’ height=’50’ custom_border=’av-border-thin’ custom_width=’50px’ custom_margin_top=’30px’ custom_margin_bottom=’30px’ custom_border_color=” custom_icon_color=” av-desktop-hide=” av-medium-hide=” av-small-hide=” av-mini-hide=” id=” custom_class=” template_class=” av_uid=’av-e6x6t’ sc_version=’1.0′]

[av_one_full first min_height=” vertical_alignment=’av-align-top’ space=” row_boxshadow=” row_boxshadow_color=” row_boxshadow_width=’10’ custom_margin=” margin=’0px’ mobile_breaking=” border=” border_color=” radius=’0px’ padding=’0px’ column_boxshadow=” column_boxshadow_color=” column_boxshadow_width=’10’ background=’bg_color’ background_color=” background_gradient_color1=” background_gradient_color2=” background_gradient_direction=’vertical’ src=” background_position=’top left’ background_repeat=’no-repeat’ highlight=” highlight_size=” animation=” link=” linktarget=” link_hover=” title_attr=” alt_attr=” mobile_display=” id=” custom_class=” template_class=” aria_label=” av_uid=’av-3am4z9′ sc_version=’1.0′]
[av_textblock size=” av-medium-font-size=” av-small-font-size=” av-mini-font-size=” font_color=” color=” id=” custom_class=” template_class=” av_uid=’av-l31gf6a8′ sc_version=’1.0′ admin_preview_bg=”]

نکات مهم در نحوه تنظیم صورتجلسه هیئت مدیره

  • جلسات هیات مدیره با حضور بیش از نصف اعضای هیات مدیره رسمیت دارد.
  • تصمیمات آن ها نیز با اکثریت آرا حاضرین در جلسه اتخاذ می شود مگر اینکه در اساسنامه اکثریت بیشتری مقرر شده باشد.
  • برای هر یک از جلسات هیات مدیره باید صورتجلسه ای تنظیم و لااقل به امضای اکثریت مدیران حاضر در جلسه برسد.
  • در صورت جلسات هیات مدیره نام مدیران حاضر و غایب قید می گردد و خلاصه ای از مذاکرات و تصمیمات نیز با قید تاریخ منعکس می گردد.
  • ترتیب دعوت و تشکیل جلسات هیات مدیره را اساسنامه تعیین می سازد.
    ولی در هرحال یک سوم اعضای هیات مدیره قادر هستند چنانچه ظرف یک ماه از جلسه قبلی هیات مدیره تشکیل نشده باشد راساَ از اعضاء برای تشکیل جلسه دعوت بعمل آور آورند.
  • اگر هر یک از مدیران با تمام یا بعضی از تصمیمات مندرج در صورتجلسه مخالف باشد نظر او باید در صورتجلسه قید شود.

[/av_textblock]
[/av_one_full]

[av_one_full first min_height=” vertical_alignment=’av-align-top’ space=” row_boxshadow=” row_boxshadow_color=” row_boxshadow_width=’10’ custom_margin=” margin=’0px’ mobile_breaking=” border=” border_color=” radius=’0px’ padding=’0px’ column_boxshadow=” column_boxshadow_color=” column_boxshadow_width=’10’ background=’bg_color’ background_color=” background_gradient_color1=” background_gradient_color2=” background_gradient_direction=’vertical’ src=” background_position=’top left’ background_repeat=’no-repeat’ highlight=” highlight_size=” animation=” link=” linktarget=” link_hover=” title_attr=” alt_attr=” mobile_display=” id=” custom_class=” template_class=” aria_label=” av_uid=’av-37qm4l’ sc_version=’1.0′]

[av_textblock size=” av-medium-font-size=” av-small-font-size=” av-mini-font-size=” font_color=” color=” id=” custom_class=” template_class=” av_uid=’av-l3fpc9eb’ sc_version=’1.0′ admin_preview_bg=”]

وظایف مجمع عمومی فوق العاده به شرح زیر است:

-وارد شدن شریک و یا شرکا جدید به شرکت
-تنظیم اساسنامه و تغییر در مفاد اساسنامه مانند تغییر در نام شرکت، موضوع شرکت و غیره.
-انحلال شرکت
-افزایش و کاهش سرمایه شرکت
-تعیین بازرسان و تغییر در تعداد مدیران و میزان خدمت آن ها
-ایجاد سهام ممتازه
-موافقت با صدور اوراق قرضه
مدارک لازم برای ثبت تغییرات شرکت عبارتند از:
-کپی و اصل مدارک شناسایی مانند شناسنامه و کارت ملی کلیه ی شرکای جدید.
-اصل مدارک شناسایی افرادی که خارج می شوند.
-ارائه کپی اساسنامه شرکت
-ارائه اسامی شرکا با میزان سهامشان
-ارائه کپی روزنامه رسمی با توجه به آخرین تغییرات هیئت مدیره و شرکت

طراحی سایت در کرج
[/av_textblock]

[/av_one_full][av_heading heading=’ثبت چه تغییراتی در شرکت ها به صورت الزامی می باشد ؟’ tag=’h4′ style=’blockquote modern-quote’ subheading_active=” show_icon=” icon=’ue800′ font=’entypo-fontello’ size=” av-medium-font-size-title=” av-small-font-size-title=” av-mini-font-size-title=” subheading_size=” av-medium-font-size=” av-small-font-size=” av-mini-font-size=” icon_size=” av-medium-font-size-1=” av-small-font-size-1=” av-mini-font-size-1=” color=’custom-color-heading’ custom_font=’#edae44′ icon_color=” margin=” margin_sync=’true’ padding=’10’ icon_padding=’10’ link=” link_target=” id=” custom_class=” template_class=” av_uid=’av-l43yl1kh’ sc_version=’1.0′ admin_preview_bg=”][/av_heading]

[av_textblock size=” av-medium-font-size=” av-small-font-size=” av-mini-font-size=” font_color=” color=” id=” custom_class=” template_class=” av_uid=’av-l43yk2vf’ sc_version=’1.0′ admin_preview_bg=”]

  • ایجاد تغییر در اساسنامه
  • ثبت تغییرات مربوط به نام شرکت
  • تمدید کردن مدت شرکت مورد نظر
  • ثبت تبدیل شرکا و یا خروج آنها از شرکت
  • ثبت تغییرات مربوط به مدیر و یا مدیران شرکت مورد نظر
  • ثبت انحلال شرکت حتی در صورتی که موارد مربوط به انحلال توسط انقضای مدت شرکت بوده باشد .

[/av_textblock]

[av_hr class=’default’ icon_select=’yes’ icon=’ue808′ position=’center’ shadow=’no-shadow’ height=’50’ custom_border=’av-border-thin’ custom_width=’50px’ custom_margin_top=’30px’ custom_margin_bottom=’30px’ custom_border_color=” custom_icon_color=” av-desktop-hide=” av-medium-hide=” av-small-hide=” av-mini-hide=” id=” custom_class=” template_class=” av_uid=” sc_version=’1.0′]

[av_textblock size=” av-medium-font-size=” av-small-font-size=” av-mini-font-size=” font_color=” color=” id=” custom_class=” template_class=” av_uid=’av-lpf2onjf’ sc_version=’1.0′ admin_preview_bg=”]

هزینه ثبت صورتجلسات شرکت

برای ثبت صورتجلسات شرکت هزینه ای که باید پرداخت کنید با توجه به تعداد صورتجلسات و میزان حجم متن آگهی تغییرات که باید در روزنامه رسمی چاپ شود دارای تفاوت است.

هزینه تغییرات شرکت به دو عامل ذیل بستگی دارد:

  1. نوع تغییرات شرکت که تعداد صورتجلسات را تعیین می کند
  2. روزنامه رسمی

1- نوع ثبت تغییرات شرکت تعیین کننده تعداد صورتجسلات شرکت است. تنظیم هر صورتجلسه و ثبت آن در سامانه و پیگیری تا حصول پیش نویس آگهی تغییرات، معمولا هزینه ای بین 350 الی 500 هزار تومان حدودی می باشد که این نوسان به دلیل تفاوت در نواع تنظیم صورتجلسات می باشد.

اما میانگین آن 450 هزار تومان برای هر صورتجلسه می باشد که ما هم همین قیمت را برای هر صورتجلسه در نظر گرفته ایم. اما تشخیص تعداد صورتجلسات کمی تخصصی می باشد اما با ذکر چند مثال بخش عمده تغییرات و نوع صورتجلسات را متوجه خواهید شد.
[/av_textblock]

پیمایش به بالا
برای مشاوره رایگان کلیک کنید