ثبت برند در کرج

  • ثبت برند در کرج

ثبت برند در کرج | موسسه ی ثبتی حقوقی تکسفیر

ثبت برند در کرج

ثبت برند در کرج

ثبت برند در کرج

برند یا همان علامت تجاری یک نماد برای معرفی محصولات یک شرکت است.برند باعث جدا شدن محصولات شرکت های مختلف میشود و درانتخاب محصول به خریدار کمک خواهد کرد.از این رو فضای رقابتی بوجود آمده تا بعد از ثبت شرکت اشخاص برند های مورد نظرشان را به ثبت برسانند.روزانه در شهر کرج ده ها برند تجاری به ثبت می رسد پس قبل از اینکه برند منتخبتان توسط شرکت دیگر به ثبت برسد اقدام کنید.ماده ی ۲ قانون ثبت علائم و اختراعات می گوید که تنها کسانی حق استعمال انحصاری علامت تجاری را دارند که آنرا ثبت کرده باشند.

مزایای ثبت برند در کرج

ثبت برند در کرج

ثبت برند در کرج مزایای زیادی دارد:

  • به مشریان در شناسایی محصولات شرکت مد نظرشان کمک خواهد کرد.
  • به شرکت ها در جداسازی محصولاتشان از دیگر رقبا کمک میکند.
  • در بازاریابی بسیار موثر است و جهت کسب شهرت برای شرکت به کار می آید.
  • ببرای اعطای نمایندگی وجود علامت تجاری لازم است.
  • برند معرف تجاری شرکت به صورت رسمی است .
  • به اشخاص ثالث اجازه داده میشود تا از طریق حق امتیازاز آن استفاده کنند و منبع مستقیم درآمد صاحب برند می باشد.
  • علامت تجاری ،اگر اشخاصی از علائم تجاری شما استفاده کنند میتوانید جلوی آنها را بگیرید.
  • ثبت علائم تجاری (برند) برای دریافت وام می تواند کمک کند.
  • ثبت برند می تواند باعث سود دهی و افزایش درآمد شرکت شود.

مدارک ثبت برند در کرج

اشخاص حقوقی برای ثبت برند در کرج به چه مدارکی نیاز دارند؟

  1. کپی برابر با اصل شناسنامه و کارت ملی اشخاصی که حق امضای اوراق بهادار در شرکت را دارند
  2. کپی از روزنامه ای که آگهی تاسیس و آخرین تغییرات شرکت را چاپ کرده (بیشتر از دو سال نباید از آخرین تغییرات شرکت گذشته باشد)
  3. اگر در برند از حروف لاتین یا غیر فارسی استفاده شده باشد شخص دارنده جواز موظف به ارائه ی کارت بازرگانی خود میباشد.
  4. کپی از مجوزهای فعالیت شرکت (پروانه ی ساخت ، جواز تاسیس ، پروانه بهره برداری ،جواز کسب یا کارت بازرگانی و …)
  5. ۱۲ عدد عکس ۶*۶ (سانتی متر) ازعلامت تجاری انتخابیشان توضیح و نام منتخب
  6. اشخاصی که حق امضا دارند باید کالتنامه را مهر و امضا

 

اشخاص حقیقی برای ثبت برند در کرج به چه مدارکی نیاز دارند؟

  1. کپی برابرشناسنامه
  2. کپی برابر اصل کارت ملی
  3. ۱۲ عدد عکس ۶*۶ (سانتی متر) علامت تجاری انتخابیشان و در برگی جدا در باره برندشان توضیح دهند و نام منتخبشان را ذکر کنند
  4. اگر در برند از حروف لاتین یا غیر فارسی استفاده شده باشد شخص دارنده جواز موظف به ارائه ی کارت بازرگانی خود میباشد.
  5. کپی از مجوزهای فعالیت شرکت(پروانه ی ساخت ، جواز تاسیس ، پروانه بهره برداری ،جواز کسب یا کارت بازرگانی و …)
  6. وکالتنامه را باید امضا کنند

مراحل ثبت برند در کرج

  1.  برای ثبت برند در کرج در گام اول باید یک تصویر زیبا که میتواند ترکیبی از واژه ها نیز باشد انتخاب کنید دقت داشته باشید که علامت تجاری شما باید به گونه ای باشد که در ذهن به راحتی ثبیت شود و کاملا معرف شرکت و کالای تولیدی شرکت باشد.( علامت منتخب شما بررسی خواهد شد و درصورت اینکه قبلا ثبت نشده باشد به گام بعد میروید.اگر کوچکترین شباهتی با برندی که قبلا ثبت شده داشته باشد طرحتان رد خواهد شد.) 
  2.  در گام دوم باید مدارک لازم (احراز هویت) را تهیه کنید.سپس وارد سامانه ی مرکز مالکیت معنوی http://iripo.ssaa.ir شوید قسمت اظهارنامه ی علامت تجاری را به آدرس http://ip.ssaa.ir/BSigns/New.aspx  انتخاب کنید و در آنجا اظهارنامه ی ثبت علامت تجاری خود را تکمیل کنید.
  3.  سپس اطلاعاتی را که تکمیل کردید بررسی کنید و در صورت صحت از اقرارنامه پرینت بگیرید.سپس این مدرک چاپی و مدارک احراز هویتتان را به  مرکز مالکیت معنوی بخش پاسخگویی ارائه دهید. (دقت داشته باشید که اگر برند منتخبتان لاتین است باید کارت بازرگانی داشته باشید.)
  4. پس از طی مراحل تایید احراز هویت و تایید شدن حساب کاربری ، می‌توانید برای ارائه‌ی اظهارنامه‌ی ثبت علامت تجاری، از طریق همان وبسایت قبلی و با ورود به حساب کاربری،‌ اقدام کنید.
  5.  پس از انجام مراحل سایت، اظهارنامه ی شما توسط کارشناسان مربوطه و رئیس اداره ی علائم تجاری بررسی میشود و نتیجه آنرا از طریق پیامک به شمااعلام میکنند.در صورت تایید باید مبلغ چاپ روزنامه ی رسمی را پرداخت کنید.
  6.  اگر مشکلی در اظهارنامه ی شما یا موارد ارسالی شما وجود داشته باشد کارشناس مربوطه یک اخطار رفع نقص برای شما ارسال می‌کند و۳۰ روز مهلت دارید تا مشکل را رفع کنید  و بار دیگر برای ثبت برند در کرج از بخش ارائه‌ی اظهارنامه و زیردسته ی درخواست پاسخ به اخطار مدارک صحیح را ارسال کنید.

ثبت برند در کرج

چه علائم تجاری قابل ثبت هستند؟

هر حرف یا کلمه،حروف،ترسیمات،عدد،عکس،تصویر،رنگ،شکل،برچسب یا ترکیبی از آنها که نشاندهنده ی کالا یا خدمات یک شرکت باشد، علامت تجاری بحساب می آید.

در برخی کشورها‌، شعارها و پیامهای تبلیغاتی نیز جزء علامتهای تجاری هستند و به عنوان علائم تجاری قابل ثبت در اداره ی ملی ثبت علائم میباشند.

بیشتر کشورها نیز امروزه اجازه ی ثبت علائم تجاری غیرمرسوم نظیرعلائم و برند های سه بعدی که در بسته بندی کالا ها استفاده میشوند یا نشانه‌ها و علائم قابل استشمام (بوها) یا رنگ‌ها، علائم شنیداری(صداها) را میدهند.

اما کشورهایی هم در این میان هستند که محدودیت هایی برای ثبت این علائم تجاری دارند و تنها اجازه ی ثبت به علائمی میدهند که قابل رویت و دیده شدن هستند.

چه علائم تجاری غیر قابل ثبت می باشند؟

  • کلمات و واژه های عام قابل ثبت نمیباشند (برای مثال واژه ی شکلات که یک کلمه ی عام است برای عرضه ی محصول شکلات قابل ثبت نمیباشد.)
  • واژه هایی محصولی را توصیف میکنند قابل ثبت نیستند.مثل واژه ی شیرین برای محصول شکلات که آنرا توصیف میکند.
  • علائم و نشانه های فریب دهنده که مصرف کننده را نسبت به کیفیت و ماهیت و محل تولید محصول فریب می دهند.
  • علائمی که با موازین و هنجار های جامعه در تضاد باشد نمیتواند ثبت شود.
  • پرچم کشور ها یا علائمی که نشاندهنده ی کشورها و سازمان‌های بین المللی هستند و علامتهای رسمی و دولتی معمولا پذیرفته نمی شوند.

ماده ی ۳۲ قانون علائم تجاری میگوید:

در صورتی که علامت تجاری نتواند محصولات یا خدمات یک شرکت را از بقیه شرکتها متمایز کند،با موازین شرعی و جامعه در تضاد باشد،ترجمه ی یک برند تجاری یا عینا خود آن علامت باشد که برای همان کالاها یا خدمات نظیر آن در مؤسسه دیگری در ایران استفاده شده است.

ثبت برند در کرج

  • طبقه ی اول : مواد شیمیایی که شامل : کودهای گیاهی ، پلاستیکهای پردازش نشده ، مواد مربوط به جوشکاری و آبکاری ، مواد نگهدارنده ی محصولات غذایی ، مواد مربوط به دباغی ،مواد مربوط به عکاسی ، چسپ های صنعتی و….
  • طبقه ی دوم :مواد ثابت کننده ی رنگ رزین ها یا صمغ خام طبیعی فلزات (که پودری یا ورقه ای هستند) ،مواد ضد زنگ زدن ،لاک جلا دهنده
  • طبقه ی سوم : مواد سفید کننده و مواد مخصوص شستوشو و مواد تمیز کننده لکه گیر و… و مواد آرایشی
  • طبقهی چهارم : گریسهای صنعتی و روغنها ، روان کننده ها ، ترکیبات گردگیری مرطوب کردن و جذب رطوبت انواع سوخت ( شامل سوخت موتور) و مواد روشنائی انواع فتیله و چراغ شمع
  • طبقه پنجم : مواد بهداشتی و مواد دارویی مخصوص مصارف پزشکی ، مواد رژیمی که برای مصارف پزشکی است وغذای کودکان ،انواع گچ شکسته بندی ، ضدعفونی کننده ها ، لوازم پانسمان زخم ، مواد لازم برای دندان پرکردن ، موم های دندان سازی ، مواد ازبین برنده ی حشرات موذی و قارچ کش .
  • طبقه ششم : فلزها وآلیاژهای آنها ، سنگ معدنی فلزات ، موادهای فلزی ساختمان، ساختمانهای فلزی قابل حمل ، مواد فلزی خطوط مجراهای فلزی ، گاوصندوق و وسایل ساخته شده از فلزهای عادی که در طبقه های دیگر ذکر نشده اند.
  • طبقه هفتم : ماشینالات و ماشین افزارها و انواع موتور ( استثنائ موتور وسائط نقلیه زمینی) قفل وبست و حلقه های اتصال قطعات ماشینها و قطعات انتقال قوه ( به غیر از اتصالات و اجزائ انتقال قوه وسائط نقلیه زمینی) لوازم و ابزار کشاورزی ( به استثنای ابزارهای دستی ) ماشین جوجه کشی .
  • طبقه هشتم : لوازم دستی و ابزالات که با دست استفاده میشوند ، سرویس کارد و چنگال و قاشق ، سلاح کمری تیغ.
  • طبقه نهم : وسایل و ابزارهای علمی مربوط به دریانوردی عکاسی مساحی بصری سینمایی ،ابزارهای وزن کردن و اندازه گیری وعلامت دادن ، کنترل ومراقبت و آموزش، لوازم و اسباب هدایت قطع و وصل تبدیل ذخیره سازی و تنظیم کردن یا کنترل جریان برق ، وسایل ضبط ماشینهای فروش خودکار و مکانیسم دستگاههایی که با سکه کار می کنند ، صندوق های ثبت مبلغ دریافتی ماشین حساب تجهیزات مربوط به داده پردازی و رایانه ای ، دستگاه آتش نشانی .
  • طبقه دهم : وسایل و ابزار پزشکی ، جراحی ، دندانسازی واندام های مصنوعی نظیر دندان مصنوعی و چشم مصنوعی و پروتز های ارتوپدی و مواد بخیه زنی .
  • طبقه یازدهم : وسایل حرارتی روشنایی مولد بخار، خنک کننده ی طبخ ، تصفیه آب بهداشتی .
  • طبقه دوازدهم : وسایل نقلیه نظیر حمل و نقل زمینی، هوایی و دریایی .
  • طبقه سیزدهم : سلاح گرم و انواع مهمات و پرتابه (موشک خمپاره و …) مواد منفجره ، وسایل آتش بازی .
  • طبقه چهاردهم : فلزات ارزشمند و آلیاژهای آنها و کالاها و وسایلی که با فلزات گرانبها ساخته یا روکش میشود و درطبقات دیگر ذکر نشده اند ، سنگهای قیمتی و جواهرات ، لوازم زمان سنجی و ساعت سازی .
  • طبقه پانزدهم : ابزارالات موسیقی .
  • طبقه شانزدهم : کاغذ مقوا و کالاهای ساخته شده از آنها که در طبقات دیگر ذکر نشده اند مطاب چاپ نشده مواد صحافی عکس نوشت افزار چسب برای مصارف تحریری یا خانگی لوازم نقاشی قلم مو نقاشی ماشین تحریر و لوازم ملزومات دفتری ( به استثنای مبلمان) مواد آموزشی و تدریس ( به استثنائ دستگاها) مواد پلاستیکی برای بسته بندی ( که در سایرطبقات ذکر نشده اند) حروف و کلیشه چاپ.
  • طبقه هفدهم : لاستیک کائوچو صمغ آزبست ( پنبه نسوز) میکا ( سنگ طلق) و کالاهای ساخته شده از این مواد که در طبقات دیگر ذکر نشده اند پلاستیک دارای شکل و قالب خاص برای استفاده در تولید سایر کالاها مواد بسته بندی در پوش گذاری انسداد و عایق بندی لوله های قابل ارتجاع غیر فلزی .
  • طبقه هجدهم : چرم مصنوعی و چرم و کالاهای ساخته شده از آنها که در طبقات دیگر نیامده اند ، کیسه ، چمدان و کیفهای مسافرتی ، چترو چترهای آفتابگیر و عصا شلاق زین و یراق .
  • طبقه نوزدهم : مصالح و مواد ساختمانی غیر فلزی ، لوله های سخت و غیر قابل انعطاف غیر فلزی برای استفاده در ساختمان آسفالت ، ساختمانهای متحرک غیر فلزی، بناهای یادبود غیر فلزی .
  • طبقه بیستم : آیینه ، قاب عکس ، کالاهای چوبی، مبلمان و اثاثیه ،  چوب پنبه ، حصیر، نی ، شاخ یا عاج یا آرواره نهنگ صدف کهربا صدف مروارید کف دریا وبدل کلیه این مواد یا ساخته شده از پلاستیک
  • طبقه بیست یکم : ظروف و لوازم خانگی و آشپزخانه ( که از فلزات قیمتی ساخت یا روکش نشده اند) ابر و اسفنج و شانه انواع برس و قلم مو ( به جز قلم موهای نقاشی ) مواد ساخت برس لوازم نظافت و تمیزکاری سیم ظرف شویی شیشه کارشده یا نیمه کارشده ( به استثنای شیشه مورد استفاده در ساختمانها) شیشه آلات اشیائ ساخته شده از چینی و سفال که در طبقات ذکر نشده اند.
  • طبقه بیست دوم : طناب ریسمان تور چادر سایبان برزن ( تارپولین ) بادبان وشراع ریسه و گونی که در طبقات دیگر ذکر نشده است مواد لائی و لایه گذاری و پوشال ( به استثنائ لاستیک و پلاستیک ) مواد خام لیفی برای نساجی.
  • طبقه بیست سوم : نخ و رشته برای مصارف نساجی و پارچه بافی .
  • طبقه بیست چهارم : محصولات صنایع نساجی و پارچه بافی که در طبقات دیگر نیامده  نظیره روتختی و رومیزی و… .
  • طبقه بیست پنجم :انواع پوشاک.
  • طبقه بیست ششم : انواع توری و قلاب دوزی روبان بند (نوار) حاشیه وقیطان دگمه قزن قفلی سنجاق و سوزن ته گرد گلهای مصنوعی .
  • طبقه بیست و هفتم : انواع فرش قالیچه حصیر وزیرانداز لینویوم و سایر کف پوشها آویزهای دیواری ( غیر پارچه ای ).
  • طبقه بیست هشتم : انواع بازی و اسباب بازی لوازم ورزشی و ژیمناستیک که در طبقات دیگر ذکر نشده اند تزئینات درخت کریسمس.
  • طبقه بیست نهم : گوشت گوشت ماهی گوشت طیور وشکار عصاره گوشت سبزیجات ومیوه جات به صورت کنسرو خشک شده و پخته شده انواع ژله مربا و کمپوت تخم مرغ شبر و محصولات لبنی روغنها و چربیهای خوارکی .
  • طبقه سی : چای ، قهوه ، کاکائو ، شکر ، برنج ، نشاسته ، آرد ، فراورده های تهیه شده از غلات ، نان ، نان شیرینی شرینی جات شیرینی یخی عسل ملاس یا شیره قند مایه خمیر گرد مخصوص شیرینی پزی یا پخت نان نمک خردل سرکه انواع سس ( چاشنی ) ادویه جات یخ .
  • طبقه سی یک : محصولات مربوط به باغداری و کشاورزی و جنگلبانی ، میوه و سبزیجات تازه ، بذر گیاهان و گلهای طبیعی ،غذای حیوانات مالت .
  • طبقه سی دو : آبهای معدنی و گازدار نظیر مائ الشعیر و نوشیدنیهای فاقد الکل ، آب میوه و شربتهای میوه ای شربت و ترکیبات مخصوص ساخت نوشابه.
  • طبقه سی چهارم : لوازم داخل کبریت و تنباکو.
  • طبقه سی پنجم : امور دفتری و اداری ، تبلیغات ، مدیریت تجاری.
  • طبقه سی ششم : امور مالی ،بیمه، امور مربوط به معاملات مستغلات و املاک .
  • طبقه سی هفتم : بازسازی و ساختمان سازی و خدمات نصب.
  • طبقه سی هشتم : مخابرات از راه دور.
  • طبقه سی نهم : بسته بندی و نگهداری و حمل و نقل کالاها ، تهیه مقدمات و ترتیب دادن مسافرتها .
  • طبقه چهلم : عمل آوری مواد و بهسازی.
  • طبقه چهل و یکم : دوره های کارآموزی و تعلیمی و سرگرمی فعالیت های فرهنگی و ورزشی آموزش و پرورش.
  • طبقه چهل و دوم : خدمات عملی پژوهشی و طراحی در زمینه ی خدمات تحقیقات صنعتی طراحی وتجزیه و تحیل و توسعه نرم افزار و سخت افزار رایانه ای خدمات حقوقی .
  • طبقه چهل و سوم : خدمات خوراک و مسکن و محل اقامت موقت.
  • طبقه چهل و چهارم : خدمات پزشکی ، خدمات مراقبتی و بهداشتی و زیبایی ، خدمات کشاورزی و جنگلداری .
  • طبقه چهل و پنجم : خدمات فردی یا اجتماعی ، خدمات امنیتی

سوالات متداول

بعد از ارائه ی اظهارنامه برای ثبت برند ، برند یا علامت تجاری شما از همان تاریخ تا ۱۰ سال اعتبار خواهد داشت.صاحب برند میتواند با پرداخت مبلغ مشخصی این اعتبار را بصورت دوره های متوالی ۱۰ ساله تمدید کند.اگرپس از پایان زمان اعتبار نسبت به تمدید برندتان اقدام نکنید به شما یک ارفاق ۶ ماه میشود که باید در این مدت هم هزینه ی تاخیرتان را پرداخت کنید و هم برندتان را اعتبار ببخشید.

این علائم به ۴۵ طبقه تقسیم شده اند که در بالا آنها را توضیح دادیم

لطفا با کارشناسان ما تماس بگیرید.۰۲۶۳۲۴۰۱۷۱۲

برای ثبت برند های غیر فارسی و لاتین باید کارت بازرگانی نیز ارائه شود.

تمای محتویات سایت متعلق به موسسه ی ثبتی حقوقی تکسفیر میباشد-©توسعه و پشتیبانی :منسیکس
Call Now Buttonبرای مشاوره رایگان کلیک کنید